کد مطلب: 4879
  تاریخ انتشار:  1398/06/17 - 13:01


ساختمانی که بیش از دو برابر نیاز مصرفی، الکتریسیته تولید می‌کند

طراحان یک شرکت معماری بین‌المللی در نروژ موفق به طراحی و ساخت یک ساختمان اداری شده‌اند که قادر است دو برابر بیشتر از نیاز مصرفی الکتریسیته تولید کند.

طراحان یک شرکت معماری بین‌المللی در نروژ موفق به طراحی و ساخت یک ساختمان اداری شده‌اند که قادر است دو برابر بیشتر از نیاز مصرفی الکتریسیته تولید کند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این ساختمان بزرگ Brattørkaia نام دارد  و در هر روز بیشتر از دو برابر انرژی مورد نیاز خود الکتریسیته تولید می‌کند.

مساحت این ساختمان حدود ۱۸ هزار متر مربع است و از پانل‌های آلومینیومی پوشیده شده است. در قسمت مرکزی ساختمان یک باغ بزرگ در فضای بیضی‌شکل قرار دارد، طبقه همکف از یک کافه و مرکز بازدیدکنندگان تشکیل شده و بقیه به صورت دفاتر اداری است.

مکان و فضای ساختمان و سقف پنج‌ضلعی آن به‌گونه ای است که حداکثر استفاده را از نورخورشید می‌کند. این ساختمان حدود سه هزار متر مربع پانل خورشیدی دارد و در عرض یک سال حدود ۵۰۰ هزار کیلووات ساعت برق تولید می‌کند.

سیستم‌های تهویه مناسب و عایق‌بندی حرارتی از دیگر تدابیر اندیشیده شده در این ساختمان است که میزان انرژی هدر رفته را کاهش می‌دهد. با استفاده از یک پمپ حرارتی که از دریای مجاور این ساختمان استفاده می‌کند، تهویه این ساختمان تامین می‌شود و از طرفی از آب باران برای مخازن سیفون ساختمان استفاده شده است.

تمام انرژی مصرفی این ساختمان با استفاده از یک سیستم نظارتی پیشرفته کنترل می‌شود. طراحان این ساختمان در حال توسعه و تکمیل باتری‌هایی هستند که انرژی دریافتی در تابستان را برای مصارف زمستانی ذخیر می‌کند.

محققان معتقدند با توجه به کمبود انرژی و نیاز به انرژی پاک، طراحی تمام ساختمان‌ها باید با این رویکرد باشد تا کمترین آسیب را به محیط زیست بزند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی