کد مطلب: 4789
  تاریخ انتشار:  1398/06/09 - 17:24


اعلام آمادگی آلمان برای کمک به مهار آتش‌سوزی جنگل‌های آمازون

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در تماسی تلفنی با رئیس جمهور برزیل، برای کمک به دولت آن کشور در مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون ابراز آمادگی کرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در تماسی تلفنی با رئیس جمهور برزیل، برای کمک به دولت آن کشور در مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون ابراز آمادگی کرد. ژائیر بولسونارو در یک پست توییتری تماس خود با مرکل را سازنده خواند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، نگرانی از تداوم آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون همچنان ادامه دارد. در همین رابطه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور راست‌گرای برزیل تماسی تلفنی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت آلمان آمادگی خود را برای همکاری با دولت برزیل در زمینه مهار آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌های آمازون به اطلاع رئیس جمهوری آن کشور رسانده است. بولوسونارو، پس از این تماس تلفنی، با انتشار یک پست توییتری، گفت‌وگوی خود را با آنگلا مرکل "سازنده" خوانده است.

بولسونارو بار دیگر بر حاکمیت کامل برزیل بر سرنوشت منطقه آمازون تاکید کرده است. دولت راست‌گرای برزیل انتقاد جامعه جهانی درباره سیاست زیست محیطی خود را رد کرده است.

نگرانی‌های جهانی

نگرانی از ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون به طور جدی در نشست کشورهای عضو گروه هفت در بیاریتز فرانسه مطرح شد. امانوئل مکرون موضوع الزام مقابله با آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌های آمازون را در دستور کار اجلاس کشورهای گروه هفت قرار داده بود.

در همین رابطه، آلمان و فرانسه اعلام کرده بودند که رقم ۲۰ میلیون دلار (معادل ۱۸ میلیون یورو) به امر مهار آتش‌سوزی جنگل‌های آمازون اختصاص خواهند داد.

بولسونارو در واکنش به این تصمیم آلمان و فرانسه گفته بود که برزیل برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون نیاز به کمک خارجی ندارد.

رئیس جمهوری برزیل فرانسه و آلمان را متهم کرده بود که با پرداخت این پول بر آنند تا حاکمیت برزیل بر منطقه آمازون را "بخرند".

عقب‌نشینی بولسونارو

در پی گسترش اعتراضات بین‌المللی، رئیس جمهوری برزیل ناگزیر به عقب نشینی شد و اعلام کرد که حاضر به پذیرش کمک‌های مالی خارجی است.

بولسونارو در عین حال تاکید کرد که پذیرش کمک‌های بین‌المللی مشروط به کنترل کامل دولت برزیل بر وجوه دریافتی است.

سباستین پینیه‌را، رئیس جمهور شیلی اعلام کرده است که برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های آمازون، از آتش‌نشانی هوایی بهره خواهد گرفت. رئیس جمهور شیلی تاکید کرده است که اعزام هواپیماهای حامل آب برای مهار آتش با کمک مالی کشورهای عضو گروه هفت ممکن شده است.

پشتیبانی ترامپ از بولسونارو

دونالد ترامپ برخلاف انتقادهای ناظر بر رویکرد انفعالی دولت برزیل در عرصه مهار آتش‌سوزی از "تلاش پیگیرانه" بولسونارو در مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون تمجید کرد.

در همین رابطه، ارنستو آراژیو، وزیر امور خارجه برزیل روز سه‌شنبه ۲۷ اوت با مقامات آمریکایی در کاخ سفید دیدار و گفت‌وگو کرد. پسر بولسونارو، که قرار است به‌زودی به عنوان سفیر برزیل در آمریکا کار خود را آغاز کند نیز وزیر امور خارجه برزیل را در این دیدار همراهی کرده است.

از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۷ هزار مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون ثبت شده است. این میزان آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون از سال ۲۰۱۰ به این سو، بی سابقه بوده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان