کد مطلب: 470
  تاریخ انتشار:  1392/06/20 - 11:18


اولین اظهارات

ابتکار سازمان محیط زیست را تحویل گرفت / اجرای برنامه100روزه اولویت رییس جدید

رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست صبح چهارشنبه پس از حضور در مراسم استقبالش سریعا برای شرکت در جلسه دولت راهی پاستور شد.
download معصومه ابتکار و محمدجواد محمدی زاده در مراسم استقبال از رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست

رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست صبح چهارشنبه پس از حضور در مراسم استقبالش توسط محمدی‌زاده سریعا برای شرکت در جلسه هیات دولت راهی پاستور شد.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکترمعصومه ابتکار در مراسم استقبالی که برای رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شده بود با بیان اینکه اصل نوینی در تحول سیاست‌ها، برنامه‌ها و رویکردهای سازمان حفاظت محیط زیست به وجود آمده است، گفت: نگاه دانش بنیان، پاک دستی و توجه جدی به برنامه‌ها و رویکردهای دولت تدبیر و امید در سازمان حفاظت محیط زیست حاکم خواهد شد.
وی ادامه داد: خیلی خوشحالم که هم اکنون در خدمت مسئولان سازمان محیط زیست هستم و از همه همکارانی که در طی این دوران تلاش کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم.
رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که پیشینه برنامه‌های کلان نظام برای بهبود کیفیت زندگی و رفع معضلات در عرصه محیط زیست کشور، پشتوانه این حرکت سازمان محیط زیست خواهد بود، افزود: برای سازمان حفاظت محیط زیست برنامه‌هایی در پیش رو داریم که از جمله می‌توان به برنامه کوتاه مدت 100 روزه رییس جمهوری اشاره کرد و برنامه بلند مدت که کاملا مشخص است را در زمان خود ارائه می‌کنم.
وی اضافه کرد: در مرحله اول از معاونان و مدیران سازمان محیط زیست گزارش عملکرد و اعلام وضعیت خواهم گرفت که این امر از همین امروز آغاز خواهد شد.
رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حفظ و مدیریت محیط زیست از اولویت برخوردار است،‌ افزود: مساله اساسی این است که همه کشورهایی که می‌خواهند به سوی تعالی پیش بروند محیط زیست را همگام با توسعه همراه می‌کنند و بر همین اساس به مدیریت پایدار می‌رسند.
وی تاکید کرد: لازم است در کنار رشد اقتصادی و فعالیت‌های صنعتی در کشور به بهبود کیفیت زندگی مردم توجه شود و همچنین معضل آلودگی هوا مرتفع شود.
رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در خصوص این که دغدغه وی برای محیط زیست چیست گفت: دغدغه‌ها و مشکلات بسیاری وجود دارند و مسائل در کیفیت زندگی مردم اثرگذار هستند و باید جدی‌تر از گذشته حرکت کنیم و از حمایت گسترده مردم برخوردار شویم.
وی متذکر شد: افرادی که فعالیت محیط زیست کرده‌اند تا آخر نیز در محیط زیست باقی می‌مانند.
محمدجواد محمدی زاده، رییس سابق سازمان محیط زیست نیز در این مراسم با بیان اینکه خانم ابتکار چهره‌ای آشنا و قدیمی محیط زیستی است، افزود:‌ ایشان به عنوان فردی که سابقه کاری مرتبط با این زمینه داشته با دیگر سازمان‌ها و مردم تعامل دارند.
وی ادامه داد: باید تمامی دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌ قضایی و قوه مقننه در کنار دولت و مردم برای حفظ محیط زیست در تعامل فعال با یکدیگر باشند.

محمدی‌زاده بازنشست شد

رییس سابق سازمان محیط زیست در پاسخ به این که بعد از پایان دوران ریاست خود در سازمان حفاظت محیط زیست در کجا مشغول به کار خواهد شد، اظهار کرد: پیش از این کار دانشگاهی داشتم و هم اکنون نیز بنا بر تقاضای خود بازنشسته شده‌ام.
وی متذکر شد: اکنون فضا برای فعالیت‌ جوانتر‌ها باید فراهم شود و من بازنشسته و دعاگوی دولت هستم.
محمدی‌زاده اظهار کرد: خداوند را شاکرم از اینکه توفیق خدمت در نظام اسلامی را عنایت کرد، اگرچه سازمان محیط زیست کمی با تاخیر؛ اما خوشبختانه تعیین تکلیف شد و امروز خانم ابتکار بدون فوت وقت و در اوایل دقایق ساعات اداری مسئولیت خود را برعهده گرفت.
رییس سابق سازمان محیط زیست گفت: ابتکار به عنوان چهر‌ه‌ای قدیمی و آشنای حوزه محیط زیست به خانه خود برگشت و امید است بتواند با استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور به ویژه ظرفیت‌های اجتماعی و مردم در تعیین منویات نظام و محیط زیست موفق باشد.
در این مراسم مهندس مجابی از معاونین وقت دوره ریاست ابتکار در سازمان محیط زیست و همچنین جمعی از همکاران قدیمی‌اش، وی را همراهی می‌کردند؛ همچنین قائم مقام و تمامی معاونان سازمان محیط زیست نیز در این مراسم حضور داشتند.
پس از این مراسم معصومه ابتکار در اولین روز کاری خود برای شرکت در جلسه هیات دولت سریعا راهی نهاد ریاست جمهوری در پاستور شد.
قرار است مراسم رسمی تودیع و معارفه رییس قدیم و جدید سازمان محیط زیست ساعت 14:30 برگزار شود.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی