کد مطلب: 4669
  تاریخ انتشار:  1398/05/23 - 17:58


غلامعلی بسکی پیشکسوت طبیعت ایران درگذشت

غلامعلی بسکی، از فعالان با سابقه طبیعت ایران صبح امروز چهارشنبه (۲۳ مرداد) در ۸۸ سالگی درگذشت.
download غلامعلی بسکی

غلامعلی بسکی، از فعالان با سابقه طبیعت ایران صبح امروز چهارشنبه (۲۳ مرداد) در ۸۸ سالگی درگذشت.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، گفته می‌شود که دلیل مرگ آقای بسکی کهولت سن و بیماری ریوی بوده است. به گزارش خبرگزاری ایرنا، او از ۶ سال پیش به دلیل سکته مغزی ابتدا در بیمارستان و سپس در منزل بستری شده بود اما از ۱۶ آبان پارسال به دلیل مشکلات تنفسی به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بسکی در گنبدکاووس منتقل شده بود.

دکتر بسکی در چند دهه اخیر فعالیت های گسترده ای را در زمینه حفاظت از طبیعت و محیط زیست انجام داد و به پدر طبیعت ایران معروف بود. او همچنین بنیاد جهانی دکتر بسکی را با عنوان مکتب حرمت حیات با هدف حفظ محیط زیست راه‌اندازی کرد.

غلامعلی بسکی در سال ۱۳۱۰ در سبزوار به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی خود را در همین شهر گذراند و در سال ۱۳۴۵ از دانشگاه علوم پزشکی ایران با درجه تخصص جراحی زنان فارغ‌التحصیل شد.

به نوشته رسانه‌های ایران او که به "بابا بسکی" معروف بود از سال ۱۳۴۹ با دوری از زندگی شهری، تصمیم گرفت در جنگل گلستان ساکن شود.

گذشته از تاسیس بیمارستان، تاسیس زایشگاه دکتر بسکی، مدرسه تیزهوشان و همچنین خانه ریاضی استان گلستان و سرای گاندی (تیزهوشان فقیر در روستاها) از جمله فعالیت‌های خیریه او بوده است.
انتهای پیام

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی