کد مطلب: 4519
  تاریخ انتشار:  1398/02/29 - 13:36


رویت ۱۱ قلاده توله ببر کمیاب در هند

مقامات ایالت "مادیا پرادش" هند از رویت چندین توله ببر برای نخستین بار طی چند سال اخیر در برخی از مناطق این ایالت خبر داده‌اند.
download توله ببر

مقامات ایالت "مادیا پرادش" هند از رویت چندین توله ببر برای نخستین بار طی چند سال اخیر در برخی از مناطق این ایالت خبر داده‌اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، طی هفته گذشته دست‌کم ۱۱ توله ببر شامل پنج توله ببر در پارک ملی "پانا تایگر"، سه توله ببر در حفاظتگاه طبیعی "نائورادی" و سه توله ببر در حفاظتگاه طبیعی "راتاپانی" رویت شده‌اند.

نیروهای مسلح پلیس برای حفاظت از توله ببرهایی که نهم ماه مه میلادی در حفاظتگاه طبیعی "نائورادی" رویت شدند و نخستین ببرهایی به شمار می‌روند که برای نخستین بار پس از سال‌ها در یک حفاظتگاه متولد می‌شوند، فرا خوانده شدند.

از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۱۹) تاکنون مرگ ۱۴ ببر در ایالت "مادیا پرادش" گزارش شده است که زمانی با نام "ایالت ببرها" شناخته می‌شد اما هم‌اکنون شهرت خود را به دلیل کاهش شمار این گربه‌سانان بزرگ از دست داده است.

یکی از این ببرها اوایل ماه جاری میلادی (مه) توسط یک تله سیمی برق‌دار کشته شد  و در نتیجه آن سه روستایی که این تله را عمدا برای شکار کار گذاشته بودند، دستگیر شدند.

فعالان حیات وحش کمبود گشت‌زنی‌های تابستانی را مقصر این مرگ و میرها شمرده‌اند.

بنا بر گزارش روزنامه گاردین، امسال ایالت "مادیا پرادش" بیشترین شمار ببرها را در هند از دست داده است. سرشماری سالانه حیات وحش در سال ۲۰۱۴ میلادی شمار ببرهای این ایالت را ۳۰۸ قلاده برآورد کرده بود که این ایالت را پس از ایالات "کارناتاکا" و "اوتار پرادش" در رتبه سومین ایالت با شمار بالای ببرها در هند قرار داد. آمارهای موجود نشان می‌دهد که از ژانویه ۲۰۱۶ میلادی ۹۷ ببر در این ایالت جان خود را از دست داده‌اند که بسیاری از آن‌ها توسط شکارچیان کشته شده‌اند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان