کد مطلب: 439
  تاریخ انتشار:  1392/05/28 - 23:15


مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره بار خبر داد:

ششمین نمایشگاه عرضه محصولات ارگانیک و طبیعی برگزار می شود

توسعه عرضه محصولات ارگانیک موجب افزایش ایمنی غذا خواهد شد.
download محصولات ارگانیک

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از برگزاری ششمین نمایشگاه عرضه محصولات ارگانیک و طبیعی خبرداد.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حسین صفایی روز دوشنبه گفت: سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران برای تحقق شعار «غذای سالم، شهروند سالم،‌شهر سالم» طرحی در دست اجرا دارد که یکی از پروژه‌های این طرح موضوع محصولات ارگانیک است و نتیجه این طرح افزایش ایمنی غذا خواهد بود.
وی افزود: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر ارتقای کیفیت محصولات غذایی در سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران طرحی را اجرا کردیم که شامل ارتقای کیفیت مواد پروتئینی و کشاورزی وارد شده به شهر تهران و فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی نسبت به خطرات ناشی از مصرف مواد غذایی که مواد آلاینده شیمیایی در خود دارند می‌شد و در ششمین نمایشگاه مواد ارگانیک نیز این مباحث را دنبال کردیم.

حسین صفاییمدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: این نمایشگاه شامل شش بخش ویژه محصولات طبیعی،‌ محصولات سالم دارای تاییدیه موسسات داخلی، فناوری‌های مواد زیستی و بیولوژیکی، موسسات دست اندرکار محصولات طبیعی و ارگانیک و کارگاه‌های آموزشی می‌شود.
وی تصریح کرد: نمایشگاه محصولات ارگانیک 16 تا 22 شهریور ماه سال جاری در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اقدماتی که توسط سازمان دامپزشکی تعیین شده است و محدودیت‌های زمانی که در بحث مواد پروتئینی وجود دارد، گفت: در حال حاضر 50 درصد مواد پروتئینی که در سازمان عرضه می‌شود تحت نظارت شبکه رهگیری قرار گرفته‌اند.
وی با اعلام آغاز به کار طرح شبکه نظارت و رهگیری مواد پروتئینی ظرف شش ماه گذشته، گفت: این کار یک ورود بسیار جدی و عملیاتی برای اجرای طرح در سراسر کشور بود.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به طرح‌های پیشرو در سازمان میادین اشاره کرد و گفت: با توجه به فسادپذیری بالای محصولات پروتئینی، در بحث حمل و نقل آنها شبکه GPS برای تامین ایمنی حمل و نقل مواد پروتئینی آغاز شده است.
وی ادامه داد: در شبکه رهگیری مواد پروتئینی محصولات شامل مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ به بارانداز اولیه منتقل می‌شود و اگر از لحاظ بهداشتی مورد تایید قرار گرفت در بسته بندی‌های مخصوص پلمپ و به محل عرضه منتقل می‌شود. این محصولات در محل عرضه پلمپشان باز و برای ارائه به شهروندان در سطح میادین شهر تهران عرضه می‌شوند.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرح نظارت با کمک اتحادیه نظارت بر تعاونی‌های کشاورزی انجام می‌شود، گفت: بر اساس پروتکلی که بین سازمان میادین و اتحادیه نظارت بر تعاونی‌های کشاورزی منعقد شده است شبکه نظارت را به 42 نقطه افزایش دادیم که این تعداد حدود 50 درصد از ظرفیت عرضه سازمان را پوشش می دهد.
وی افزود: در ساختار مربوط به عرضه میگو در بازارهای سازمان میادین نیز شبکه نظارت از مرحله صید تا عرضه راه‌اندازی شده است. همچنین در مورد ماهی قزل‌آلا نیز با توجه مصرف بالای این محصول ، سیستم نظارت طراحی شده از اول مهرماه اجرایی می‌شود.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران هدف از اجرای این طرح را دادن اطمینان به مشتری جهت انجام کنترل‌های دقیق در مورد زمان صید و سیستم حمل و نقل محصولات آبزی معرفی کرد و افزود: این محصولات در بسته بندی‌های ویژه عرضه می‌شود و هیچگونه افزایش قیمتی برای اجرای شبکه نظارت و رهگیری از مشتری دریافت نمی‌شود و بیشتر هزینه توسط شرکت‌های کارگزار تامین می‌شود.
وی تاکید کرد در سال گذشته حدود 20 درصد میگوی صید شده توسط این سیستم تحت رهگیری قرار گرفته است.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری