کد مطلب: 361
  تاریخ انتشار:  1392/04/09 - 01:43


خروج چند تالاب‌ ایرانی از لیست قرمز تالاب‌های جهان

هم اکنون در استان آذربایجان غربی تنها تالاب یادگارلو در وضعیت بحرانی قرار دارد.
download تالاب بین المللی یادگارلوی نقده

معاون محیط طبیعی محیط زیست آذربایجان غربی گفت: چند تالاب استان که در فهرست قرمز کنوانسیون جهانی حفاظت از تالاب ها (رامسر) قرار گرفته بودند با اجرای طرح‌های احیا از این لیست خارج شدند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حمید رعناقد افزود: در حال حاضر بسیاری از تالاب های استان به شرایط بالاتر از حد نرمال رسیده‌اند.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی دارای 30 تالاب فصلی و دایمی است که 6 تالاب از این تعداد، تالاب بین المللی است.

رعناقد گفت: هم اکنون تنها یک تالاب یادگارلو در وضعیت بحرانی قرار دارد که اقدامات احیا و آبگیری آن با جدیت دنبال می شود.

وی اظهار کرد: اقداماتی مانند جلوگیری از هدررفت آب، کم کردن اثرات منفی زهکشی سد حسنلو که از مجاورت این تالاب عبور می کند، احیای حق آبه از سد حسنلو و رودخانه از اقدامات سازمان محیط زیست در راستای احیای این تالاب است.

وی همچنین به ایسنا گفت: هم اکنون گونه‌های نادری از پرندگان در تالاب های آذربایجان غربی وجود دارد که تالاب یادگارلو نیز از تالاب های پرنده‌پذیر استان است.

معاون محیط طبیعی محیط زیست آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تالاب های استان، در فصل تابستان پذیرای انواع گونه های پرندگان به ویژه اردک سرسفید، مرمری، سرحنایی و انواع قو می‌باشد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران، لیست مونترو شامل تالاب‌هایی است که در معرض تغییرات شدید اکولوژیکی قرار گرفته اند که این لیست به فهرست قرمز نیز مشهور است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی