کد مطلب: 353
  تاریخ انتشار:  1392/04/08 - 00:24


21 تیرماه روز بدون نایلکس

ایران به جمع چهار کشور تولیدکننده پلاستیک زیست تخریب‌پذیر در جهان پیوست

در گذشته این صنعت در اختیار کشورهای محدودی شامل کانادا و دو کشور اروپایی قرار داشت که اکنون ایران نیز به این دسته از کشورها پیوسته است.

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست از تصویب استاندارد تولید پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیر در کشور خبر داد و گفت: در گذشته این صنعت در اختیار کشورهای محدودی شامل کانادا و دو کشور اروپایی قرار داشت که اکنون ایران نیز به این دسته از کشورها پیوسته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، فرهاد پورسخا افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با کمک‌ بخش‌های خصوصی توانست فرمولاسیون تولید این پلاستیک‌ها را به دست آورده و با تعیین استاندارد، صنایع وابسته را به تولید آن ملزم کند.

وی ادامه داد: طبق ضابطه‌ای که سازمان حفاظت محیط زیست تعیین کرده، این صنایع باید طی دو تا سه سال خود را برای تولید پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیر تطبیق دهند.

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه صنایع عموما آمادگی تولید این ماده را دارند، افزود: این پلاستیک‌ها با پلاستیک‌های معمولی تفاوت قیمت چندانی نداشته و صنایع باید هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

به گفته وی، فروشگاه‌های بزرگ شهروند، میادین تره‌بار و شیر پگاه گیلان در هفته زمین پاک محصولات خود را با استفاده از این تکنولوژی به مردم عرضه کرده‌اند.

پورسخا به ایسنا گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات محیط زیستی، پسماندهای پایدار در طبیعت است که پلاستیک‌ها نیز جزء آنها محسوب می‌شوند؛ به همین دلیل محققان سال‌ها به دنبال تولید محصولات جدیدی با مدت تجزیه‌ کوتاه بودند تا بتوانند برای وسایلی مانند ظروف یکبار مصرف، نایلکس‌ها و ظروف بسته‌بندی که مصارف کوتاه مدت دارند، از آنان استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه اولین گام استفاده از ظروف با پایه گیاهی بود که علی‌رغم مفید بودن این ظروف، محدودیت‌های فراوانی نیز داشتند که از میان آنها می‌توان قیمت بالا را نام برد.

انتهای پیام

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری