کد مطلب: 3408
  تاریخ انتشار:  1397/11/14 - 17:06


زریوار در فهرست تالاب‌های با اهمیت جهانی قرار گرفت

کنوانسیون رامسر اولین معاهده بین‌المللی محیط زیستی است که در سال ۱۹۷۱ در شهر رامسر به امضا رسید و اکنون ۱۶۹ کشور عضو رسمی آن هستند.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دریاچه زریوار - زمرد غرب ایران - روز گذشته (13 بهمن ماه) همزمان با روز جهانی تالاب‌ها در کنوانسیون بین المللی رامسر به عنوان بیست و پنجمین تالاب با ارزش جهانی ایران به ثبت رسید.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حمید ظهرابی افزود: قبل از این، ۳۵ تالاب با ۲۴ عنوان تالاب با اهمیت بین‌ المللی در زمره تالاب‌های ایران فهرست رامسر سایت‌های دنیا قرار داشتند.

وی ادامه داد: کنوانسیون رامسر اولین معاهده بین‌المللی محیط زیستی است که در سال ۱۹۷۱ در شهر رامسر به امضا رسید و اکنون ۱۶۹ کشور عضو رسمی آن هستند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مراسم بزرگداشت روز جهانی تالاب در بندر خمیر نشانه همت، تلاش و اراده مردم و مسئولان شهری، استانی و رهبران معنوی مردم منطقه در ارزش دادن به تالاب همجوار خود و حفظ آن بوده است، تصریح کرد: بندر خمیر می‌تواند الگوی مناسبی برای شهر نمونه ملی تالابی برای سایر شهرهای کشور باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، وی در پایان گفت: این تلاش باعث شده است که سازمان حفاظت محیط زیست نیز پیگیری‌های لازم را برای ثبت این شهر به عنوان شهر تالابی در فهرست کنوانسیون آغاز کند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب