کد مطلب: 3402
  تاریخ انتشار:  1397/11/10 - 15:25


سرمای کشنده و اعلام وضعیت فوق‌العاده در آمریکا و کانادا

هواشناسان به مردم توصیه کرده‌اند که تا می‌توانند در خانه و داخل ساختمان بمانند اما اگر ناچارند به فضای باز بروند "نفس عمیق نکشند و کمتر حرف بزنند"

مقام‌‎ها در ایالت‌های شمالی و مرکزی آمریکا و همچنین اکثر استان‌های میانی و شرقی کانادا به مردم هشدار داده‌اند که منتظر یک طوفان قطبی شدید باشند که علاوه بر بارش برف و یخبندان، درجه برودت هوا را در برخی مناطق تا حدود ۴۰ درجه زیر صفر پایین خواهد برد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مدارس در بسیاری مناطق تعطیل شده و تیم‌های امداد در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

هواشناسان به مردم توصیه کرده‌اند که تا می‌توانند در خانه و داخل ساختمان بمانند اما اگر ناچارند به فضای باز بروند "نفس عمیق نکشند و کمتر حرف بزنند" تا احتمال یخ‌زدگی و کاهش دمای کانونی بدنشان را کاهش دهند.

در ایالت‌های ویسکانسن و آلاباما در آمریکا وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است. همچنین در مینه‌سوتا و میشیگان پروازها لغو شدند.

"جان گاگن" از مرکز ملی هواشناسی آمریکا گفته است: باید تاکید کنیم که چنین سرمایی هر چند نسل یک‌بار روی می‌دهد.

مرکز هواشناسی آمریکا هشدار عمومی صادر و اعلام کرده است: در چنین سرمایی فقط ۱۰ دقیقه ماندن در فضای باز برای یخ‌زدن بدن کافی است.

بنا بر گزارش بی‌بی‌سی، مدارس در مناطق غرب-مرکزی آمریکا تعطیل شده و بیش از ۱۰۰۰ پرواز به علت یخ‌زدگی باندها و شرایط جوی لغو شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان