کد مطلب: 3358
  تاریخ انتشار:  1397/10/11 - 14:10


لزوم بهره گیری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای کاهش آلودگی هوا

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به‌طور قطع با بهره گیری از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد روش‌های نوین در حمل و نقل مناسب می‌توان در جهت کاهش آلودگی هوا گام برداشت.
download عیسی کلانتری

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی در جهت کاهش آلودگی هوا گفت: به‌طور قطع با بهره گیری از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد روش‌های نوین در حمل و نقل مناسب می‌توان در جهت کاهش آلودگی هوا گام برداشت.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، عیسی کلانتری در مراسم رونمایی از فاز جدید ناوگان فروشگاه مجازی شهروند گفت: باید از بخش خصوصی قدردانی کرد که ریسک چنین سرمایه‌گذاری را پذیرفته است همچنین باید به شرکت شهروند نیز تبریک گفت که با تجهیز ناوگان انژکتوری و برقی هر چند قدم کوچکی در مسیر کاهش آلودگی هوا برداشته است اما همین قدم‌های کوچک می‌تواند بر کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار باشد.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته ۲۸ روز هوای سالم بیشتری داشته‌ایم و تا به حال در سال جاری تعطیلی ناشی از آلودگی هوا نداشته‌ایم این در حالیست که سال گذشته بیش از ۱۰ روز مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده بودند.

کلانتری ادامه داد: کلانشهرهای ما با مشکل سوخت و قوه محرکه مواجه هستند. خوشحالم که شهرداری تهران اقدام به انجام اقدامات عملی کرده و می‌تواند کمک بسزایی در بعد کاهش ترافیک و آلودگی هوا داشته باشد. بی تردید کاهش سفرهای درون شهری و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی می‌تواند در استفاده از آب شیرین نقش بسزایی داشته باشد؛ آب شیرینی که در کشور ما در حال نایاب شدن است. اگر چنین شبکه‌هایی توسعه پیدا کنند و مردم خرید خود را به جای هفته‌ای یک بار سه بار در هفته انجام دهند قطعا به این ترتیب ضایعات کشاورزی کاهش پیدا می‌کند و این به معنای صرفه جویی آب است.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه این شبکه مجازی برای صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولیدات می‌تواند نقش موثری داشته باشد،گفت: قطعا در پی صرفه جویی مصرف آب و افزایش تولید ارزش افزوده بیشتری نیز نصیب کشور خواهد شد.

وی افزود: در حالیکه امسال ۲۸ روز سالم داشته‌ایم شاخص ازن سطح پایین نیز به عنوان یکی از شاخص‌های آلودگی هوا مورد سنجش قرار گرفته است.

وی با اشاره به ناوگان جدید شرکت شهروند تاکید کرد: امیدوارم با این قدم‌ها و روش‌های جدید مردم در کلانشهرها کمتر با مشکل آلودگی هوا مواجه شوند. متاسفانه هنوز کامیون‌های قدیمی در شهر تهران تردد می‌کنند و ۶۰ هزار خودروی دیزلی که عمر آنها به اتمام رسیده در سطح شهر تردد می‌کنند و نیاز است که هر چه زودتر توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای کاهش آلودگی هوا در این بخش نیز گام‌های موثری برداشته شود.

کلانتری با اشاره به اینکه یک موتورسیکلت به اندازه ۱۲ خودرو آلایندگی ایجاد می‌کند،گفت: باید از پتانسیل بخش خصوصی برای حل این معضلات در کلانشهرها و به ویژه کلانشهر تهران بهره بگیریم.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی