کد مطلب: 3321
  تاریخ انتشار:  1397/09/12 - 15:55


راهپیمایی فعالان محیط زیست در بروکسل همزمان با اجلاس اقلیمی لهستان

ده‌ها هزار نفر از ساکنان شهر بروکسل همزمان با گشایش کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP24 در لهستان، در حمایت از سیاست‌های زیست محیطی و توافق‌نامه‌های بین‌المللی برای جلوگیری از گرمایش زمین راهپیمایی کردند

ده‌ها هزار نفر از ساکنان شهر بروکسل همزمان با گشایش کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP24 در لهستان، در حمایت از سیاست‌های زیست محیطی و توافق‌نامه‌های بین‌المللی برای جلوگیری از گرمایش زمین راهپیمایی کردند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، منابع پلیس در پایتخت بلژیک تعداد افراد شرکت کننده در این اجتماع بزرگ را بیش از ۶۵ هزار نفر اعلام کردند. به گفته برگزار کنندگان، راهپیمایی بزرگ روز یکشنبه بزرگترین و بی سابقه ترین راهپیمایی در نوع خود برای حمایت از سیاست های اقلیمی و مخالفت با تغییرات آب و هوایی در این شهر بوده است.

بنابر گزارش خبرنگار یورونیوز، حضور خانواده ها و کودکان که بیشترین آسیب را از تغییرات آب و هوایی متحمل می‌شوند در این اجتماع بزرگ بسیار چشمگیر بود.

فعالان محیط زیستی در کنار خانواده هایی که با فرزندان خود به این تجمع آمده بودند به صورت آرام و مسالمت آمیز در خیابان های بروکسل راهپیمایی کردند و با به دست داشتن پلاکاردهایی از مسئولان سیاسی خواستند که برای تضمین آینده‌ای بهتر و جهانی سبزتر تلاش و مسئولیت بیشتری از خود به خرج دهند.

یک عضو سازمان غیردولتی آکسفام که در میان جمعیت قرار داشت با انتقاد از شرکت نکردن مسئولان و سیاستمداران حاضر در بروکسل خطاب به آنها گفت: سیاستمداران! شما کجا هستید؟ در حال حاضر سیاره دیگری برای سکونت وجود ندارد.

مسئولان شرکت های حمل و نقل شهری روز یکشنبه برای همراهی با راهپیمایان از رایگان شدن تردد در شهر خبر داده بودند. شرکت حمل و نقل ریلی در بروکسل نیز به همین مناسبت تخفیف هایی برای بلیط های قطار در نظر گرفته بود.

همایش سازمان ملل متحد برای تغییرات آب و هوایی موسوم به COP24 روز یکشنبه در شهر کاتوویتس (کاتوویچ) لهستان گشایش یافت. در این همایش که سه سال پس از کنفرانس آب و هوایی پاریس برگزار می شود، نمایندگانی از ۲۰۰ کشور جهان طی دو هفته درباره تغییرات اقلیمی گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش یورونیوز، این راهپیمایی بزرگ در حالی برگزار می شود که سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود اعلام کرد حجم دی اکسید کربن موجود در جو زمین ناشی از مصرف سوخت های فسیلی به رکوردی جدید رسیده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان