کد مطلب: 3244
  تاریخ انتشار:  1397/07/29 - 19:54


دستگیری دو تن از عوامل شهادت محیط‌بان منطقه سولگرد مانه و سملقان

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد از دستگیری دو تن از عوامل شهادت محیط‌بان منطقه سولگرد مانه و سملقان خبر داد.
download مسلم محمدیاران

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد از دستگیری دو تن از عوامل شهادت محیط‌بان منطقه سولگرد مانه و سملقان خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان‌شمالی، «مسلم محمدیاران» با اعلام این خبر گفت: به محض وصول گزارش، دادستان عمومی و انقلاب مانه و سملقان به همراه مسئولین محیط‌زیست و فرماندهی انتظامی آن شهرستان، در محل وقوع حادثه  حاضر و دستورهای قضایی لازم را صادر کرد.

وی اظهار کرد: طبق بررسی‌ها، متهمین به قصد شکار از استان گلستان وارد منطقه حفاظت شده قُرخود واقع در سولگرد شهرستان مانه و سملقان شده و پس از مواجهه با محیط‌بانان، با آن‌ها درگیر شدند.

این مقام قضایی افزود: در این درگیری دو تن از محیط‌بانان با ضربات چاقو و دیگر اشیاء سخت مورد ضرب و جرح شکارچیان مسلح، قرار گرفته و یک محیط‌بان نیز با شلیک اسلحه شکاری به شهادت می‌رسد، هم‌چنین متهمان که دو نفر از آن‌ها در این حادثه مجروح شده بودند، با استفاده از تاریکی شب از صحنه گریختند.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: در معاینات اولیه به عمل آمده از پیکر محیط‌بان موردنظر، مشخص شد وی با اصابت گلوله به ناحیه قلب، به شهادت رسیده است.

وی همچنین افزود: متهمین این حادثه دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند که پرونده قضایی تشکیل شده در خصوص آن‌ها به شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مانه و سملقان ارجاع و بازجویی و تحقیق از متهمان دستگیر شده آغاز شده و تا روشن شدن همه ابعاد ماجرا، همچنان ادامه دارد.

محمدیاران یادآور شد: شماری سلاح شکاری شامل یک قبضه مینی کلاش یازده تیر، دوعدد سلاح شکاری دو لول و یک قبضه سلاح شکاری تک لول نیز از متهمین کشف و ضبط شد.

انتهای پیام

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی