کد مطلب: 3201
  تاریخ انتشار:  1397/07/08 - 16:25


رتبه ۱۲ ایران در توسعه جنگل

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ایران در بین ۲۰ کشور توسعه دهنده جنگل در دنیا رتبه دوازدهم را دارد.
download خلیل آقایی

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ایران در بین ۲۰ کشور توسعه دهنده جنگل در دنیا رتبه دوازدهم را دارد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
خلیل آقایی امروز (۸ مهر) در مراسم افتتاحیه پروژه بین المللی مدیریت پایدار جنگل گفت: جنگل کارکردهای فراوانی دارد که اگر تنها بخواهیم به تولید اکسیژن آن بپردازیم درمی‌یابیم که قیمت آن با هیچ چیز قابل قیاس نیست و هیچ قیمتی را نمی‌توانیم روی آن بگذاریم.

وی افزود: کاهش سطح جنگل‌ها و از بین رفتن پوشش گیاهی ، کاهش اکسیژن و افزایش گازکربنیک و گازهای گلخانه‌ای را به همراه دارد و هنگامی که بخشی از جنگل و مرتع را از دست می‌دهیم در واقع بخش زیادی گازکربنیک تولید کرده و بخش زیادی اکسیژن را از دست داده‌ایم.

رییس سازمان جنگل‌ها در ادامه هدف اصلی این سازمان را حفظ، توسعه و غنی‌سازی جنگل‌ها دانست.

وی همچنین در ادامه از همکاری فائو (سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی) در زمینه آبخیزداری در هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: در این همکاری مشترک موضوع گرد و غبار نیز مورد توجه جدی سازمان جنگل‌ها و سازمان خوار و بار کشاورزی (فائو) قرار می‌گیرد همچنین ۲۰ تا ۳۰ درصد تولید گرد و غبار در کشور منشاء داخلی دارد و مابقی آن منشاء خارجی است که از کشورهای همسایه وارد ایران می‌شود.

رییس سازمان جنگل‌ها از طرح تنفس جنگل‌ها، طرح زراعت چوب و اجرای طرح‌های آبخیزداری به عنوان مهمترین طرح‌های در دست اجرای این سازمان نام برد و گفت: امسال ۲۵ هزار هکتار توسعه جنگل از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در کشور انجام می‌شود.

آقایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: در گذشته تمام تلاش‌مان این بود که مسئولان را نسبت به اهمیت جنگل‌ها و مراتع توجیه کنیم اما امروز مسئولان نظام نسبت به حفظ منابع طبیعی بویژه جنگل ها از ما جلوتر هستند و این وظیفه و مسئولیت ما را دو چندان ساخته است.

وی نقطه بارز برپایی کارگاه بین‌المللی مدیریت پایدار جنگل را مشارکت و همراهی نهادهای بین المللی و دستگاه‌های مرتبط داخلی دانست و اظهار امیدواری کرد که در این پروژه شاهد اتفاق نظر خوبی در آینده نزدیک باشیم.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزاری مراسم افتتاحیه کارگاه اعتبارسنجی پروژه بین‌المللی مدیریت پایدار جنگل از امروز (۸ مهر) به مدت سه روز در هتل لاله تهران برگزار می‌شود و نماینده سازمان خوابار کشاورزی، نماینده مجمع جهانی جنگل همچنین نمایندگان سازمان هواشناسی، وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست در آن شرکت می‌کنند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب