کد مطلب: 304
  تاریخ انتشار:  1392/03/25 - 19:20


وجود 8000 پرونده زمین‌خواری در تهران!

آمارها نشان می‌دهد نسبت به سه سال گذشته 55 درصد کاهش تصرفات عرصه‌های منابع طبیعی در استان تهران داشته‌ایم.

مدیر کل منابع طبیعی استان تهران از وجود 8000 پرونده زمین خواری در استان تهران خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، عبدی‌نژاد به ایسنا گفت: بخش عمده‌ای از این پرونده‌ها تعیین تکلیف شده و برای بیش از 60 درصد آنها حکم قلع و قمع و خلع ید صادر شده است.

وی ادامه داد: نزدیک به 83 درصد از مساحت استان تهران را اراضی منابع طبیعی تشکیل می‌دهد که با توجه به جمعیت زیاد آن و ارزش افزوده زمین برخی افراد سودجو دست به تصرف، تجاوز و تخریب اراضی می‌زنند که درصورت اطلاع به شدت با آنها برخورد می‌شود.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی استان تهران این پرونده‌ها متعلق به چند سال اخیر نبوده و از سالهای دور یعنی حدود 30 سال پیش تشکیل شده است.

وی افزود: از حدود پنج سال گذشته که یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران تشکیل شده شدت تصرفات بسیار کاهش یافته است به گونه‌ای که آمارها نشان می‌دهد نسبت به سه سال گذشته 55 درصد کاهش تصرفات داشته‌ایم.

عبدی‌نژاد گفت: در تمامی مواقع خطرآفرین مانند تعطیلات نوروز یا تعطیلات چند روزه که خلائی در روند کارهای اداری ایجاد شده و برخی افراد به عرصه‌های منابع طبیعی تجاوز می‌کنند نیروهای یگان حفاظت برای مقابله با آن در حالت آماده‌باش هستند.

به گفته وی در دوران انتخابات نیز نیروهای یگان حفاظت در مناطق حضور دارند.

مدیر کل منابع طبیعی استان تهران تاکید کرد: البته سیاست اصلی در پیشگیری از تخلفات است تا مبارزه با آن و خلع ید؛ که به همین دلیل بر اساس تبصره یک ماده 55 قانون اساسی، قانون دست منابع طبیعی را برای جلوگیری از تصرفات به بهانه درختکاری یا غیره بازگذاشته است.

انتهای پیام

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب