کد مطلب: 2944
  تاریخ انتشار:  1397/01/20 - 16:28


بی ام و های برقی به خیایان‌های تهران می‌آیند

۳ هزار جایگاه شارژ خودروهای برقی در پایتخت احداث می‌شود.
download بی ام و برقی

مدیرعامل تسلا موتور از ورود خودروهای برقی بی‌ام و به بازار ایران خبر داد و گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در این بخش، قراردادی با شهرداری منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،‌ رامین وطن‌دوست اظهار داشت: برای ورود خودروهای برقی بی‌ام و به بازار ایران مذاکراتی با شهرداری صورت گرفته تا زیرساختهای لازم و جایگاه‌های شارژ این خودروها فراهم شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه قراردادی برای نصب 3 هزار جایگاه با شهرداری منعقد شده است.

وی با بیان اینکه خودروی بی ام و I30 قبل از نیمه اردیبهشت ماه رونمایی خواهد شد، گفت: قیمت این خودرو 38 هزار و 900 دلار است که البته با توجه به روند صعودی قیمت ارز تلاش می‌‌کنیم تا با پایین‌ترین قیمت به مشتریان عرضه شود.

به گفته وطن‌دوست، صرفه‌جویی حاصل از مصرف بنزین در این خودرو باعث جبران بخشی از قیمت آن خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر تعرفه‌ واردات خودروهای برقی 5 درصد است، گفت: در حال رایزنی برای کاهش این تعرفه هستیم.

وی درمورد صدور مجوز شرکت تسلا موتور از سوی یکی از نمایندگی‌های بی‌او و و دلیل عدم صدور این مجوز از سوی شرکت مادر در آلمان نیز گفت: شرکت بی‌ام و به دلیل مسائل مختلف از جمله تحریم‌ها، این نمایندگی خود را به ما معرفی کرده است.

وی در مورد فعالیت شرکت‌های دیگر به موازات تسلا موتور و همکاری با بی‌ام و نیز گفت: ما سیاست خودمان را داریم و بر اساس ارتباطی که به طور مستقیم با آلمان برقرار کرده‌ایم، فعالیت خواهیم کرد.

وطن دوست تصریح کرد: در ابتدا تمرکز ما بر عرضه خودروهای برقی خواهد بود و در مرحله بعد نیز برای عرضه خودروهای هیبریدی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی در واکنش به این موضوع که صدور مجوز وزارت صنعت برای همکاری تسلا موتور با یکی از نمایندگی‌های بی‌ام و برخلاف مصوبه این وزارتخانه مبنی بر لزوم دریافت نمایندگی از شرکت مادر است نیز گفت: وزارت صنعت راجع‌ به برندهای خاص،‌ با دقت بیشتری عمل می‌کند و در حال حاضر اگر به دلیل تحریم، امکان گرفتن نمایندگی مستقیم از شرکت مادر وجود نداشته باشد حتما باید از همان کشور، نمایندگی گرفته شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری