کد مطلب: 2943
  تاریخ انتشار:  1397/01/20 - 10:18


ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

آسمان تهران روز سه شنبه صاف، در بعد ظهر نیمه ابری خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی از افزایش دما در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: فردا سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور شده و استان‌های واقع در دامنه زاگرس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، افزود: تحلیل داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی بیانگر رشد ابرهای همرفتی، گاهی رگبار باران و رعد و برق و وزش باد در برخی مناطق استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق کرمانشاه و لرستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بویژه در بعدازظهر امروز است.

وی با اشاره به اینکه امروز روند افزایش تدریجی دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: فردا (سه‌شنبه ۲۱ فرودین) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق در استان‌های واقع در دامنه زاگرس از جمله آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، جنوب همدان و مرکز و لرستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی با بیان اینکه فردا در جنوب اصفهان، شمال فارس، غرب یزد، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، افزود: در روز چهارشنبه (۲۲ فروردین) با تقویت این سامانه در ناحیه غربی کشور رگبار و وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، زنجان، کردستان، ‌ همدان، مرکزی، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ‌ غرب اصفهان، شمال فارس و جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، در روز چهارشنبه در ایلام، شمال خوزستان، شمال کرمانشاه بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

وی در پایان شرایط جوی تهران را پیش بینی و اظهار کرد: آسمان تهران فردا (سه شنبه ۲۱ فرودین) صاف، در بعد ظهر نیمه ابری خواهد بود که بیشترین و کمترین دما در این روز ۲۳ و ۱۳ درجه سانتیگراد است. همچنین تهران در روز چهارشنبه (۲۲ فرودین) صاف و در بعد از ظهر افزایش ابر همراه با وزش باد خواهد داشت. بیشترین و کمترین دمای تهران در روز چهارشنبه ۲۵ و ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری