کد مطلب: 2934
  تاریخ انتشار:  1397/01/15 - 17:46


جایزه 25 میلیون تومانی برای یافتن عامل آزار و اذیت یک سگ + فیلم

رفتار غیرانسانی و خشونت آمیز مردی جوان با یک سگ، موجب خشم میلیون‌ها کاربر در شبکه‌های اجتماعی شد.

رفتار غیرانسانی و خشونت آمیز مردی جوان با یک سگ، موجب خشم میلیون‌ها کاربر در شبکه‌های اجتماعی شد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به تازگی ویدئوی خشونت آمیزی منتشر شده است که مرد جوانی را در داخل یک خودرو در حال شکنجه و اذیت و آزار یک سگ نشان می‌دهد. در این ویدئو مشاهده می‌شود این مرد جوان پیاپی با ضربات مشت به سر و صورت این حیوان می‌کوبد. شدت ضربات به حدی است که در قسمتی از این ویدئو او دست خود را به دوستش نشان داده و می‌گوید که دستش درد گرفته است.
انتشار میلیونی این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر خشم کاربران را در سراسر جهان برانگیخت. بسیاری از کاربران خواهان مجازات فوری این مرد حیوان آزار شدند. این ویدئو در توئیتر تاکنون بیش از ۱۱ هزار مرتبه به اشتراک گذاشته شده است.
هنوز مکان دقیق ضبط این ویدئو مشخص نشده است. این در حالیست که به گزارش سایت ترکی Malatya Guncel مسئولان عراقی از دستگیری این دو جوان خبر داده اند.
در پی انتشار این تصاویر، فعالان حقوق حیوانات و دوستداران محیط زیست در بیانیه‌ای از مقامات کشور خواستار پیگیری و مجازات این شخص شده‌اند و منتظر تصویب قوانین برای مجازات این افراد هستند.
امروزه حیوان‌آزاری در اکثر نقاط دنیا جرم محصوب شده و به شدت پیگیری و با خاطیان برخورد می‌شود؛ جدا از این در کشور ما علاوه بر جرم تلقی شدن این اقدام، آزار و اذیت حیوانات در دستورات دینی نیز منع شده است.
این گونه اقدامات عمل به اعتقاد روانشناسان می‌تواند منجر به کودک آزاری، تجاوز و حتی قتل در آینده گردد.
فعالان حمایت از حیوانات برای شناسایی این فرد جوایز متعددی درنظر گرفته‌اند که یکی از آنها اختصاص جایزه 25 میلیون تومانی برای شناسایی و تحویل این فرد به مقامات قضایی است.
شب گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد که فرد مذکور از شهر خود متواری شده و به سمت تهران حرکت کرده است که انتشار این خبر موجب شد تعدادی از معترضین به این اقدام ناشایست در فرودگاه مهرآباد حضور یابند.

واکنش سازمان حفاظت محیط زیست
جمشید محبت خانی - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در این خصوص با اعلام اینکه فیلم کتک زدن را دیده و برای شناسایی فیلم و مشخصات این شخص به فرمانده یگان‌هایی استان‌های کشور انتقال داده‌شده تا با شناسایی این فرد مورد برخورد قضایی قرار بگیرد گفت: ممکن است این فیلم قدیمی بوده و یا مربوط به ایران نباشد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان محیط زیست تأکید کرد: اگر این فیلم جدید و مربوط به ایران باشد قطعاً بر اساس قانون با فرد خاطی برخورد قضایی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه مسئله محیط زیست و حیوان آزاری از مباحث موردتوجه قضات در کلیه استان‌ها است، اظهار داشت: جریمه سگ آزاری 17 تا 600 هزار تومان در تعیین ‌شده است که به دلیل حساسیت حیوان آزاری همیشه حداکثر جریمه اعمال می‌شود.
به گفته محبت خانی انتشار فیلم حیوان آزاری در شبکه‌های مجازی و تشویش اذهان عمومی نیز دیگر جرم فرد خاطی در نظر گرفته می‌شود و بر مجازات وی می‌افزاید.
انتهای پیام

گزارش امیرحسین س

 

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان