کد مطلب: 2888
  تاریخ انتشار:  1396/12/19 - 15:20


فرشچی تاکید کرد: ضرورت همخوانی توسعه مکران با سیاست های کلان توسعه پایدار

عربستان با بهره برداری 34 درصدی به عنوان بیشترین تولیدکننده آب شیرین از دریا است.
download سواحل مکران

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست تخصصی انتقال آب از دریای عمان، بر همخوانی توسعه مکران با سیاست های کلان توسعه پایدار تاکید کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، پروین فرشچی گفت: انتقال آب، یکی از راه های تامین و مدیریت آب است و همه راهکارها نیست.

وی به بهره‌برداری 2 درصدی ایران از آب شیرین کن ها برای تامین آب اشاره کرد و افزود: عربستان با بهره برداری 34 درصدی به عنوان بیشترین تولیدکننده آب شیرین از دریا است.

فرشچی در نشست تخصصی انتقال آب از دریای عمان به سه استان سیستان ‌و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، بر انتخاب صحیح نوع فناوری شیرین سازی آب دریا و تمهیدات زیست محیطی که در این پروژه ها باید مدنظرقرارگیرد، تاکید کرد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست توجه ویژه به استان سیستان و بلوچستان به عنوان استان هدف برای محرومیت زدایی را مورد تاکید قرار داد و خواستار تکمیل اطلاعات تخصصی مورد نیاز پروژه با تاکید بر محیط زیست دریایی شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی استقرار 21 صنعت آب بر در سواحل مکران، خواستار مدنظرقراردادن میزان نیاز آبی این صنایع و برنامه های کشور در این حوزه و همخوان با سیاست های کلان توسعه پایدار در سواحل مکران شد.

در انتهای این نشست مشورتی فرشچی پیشنهاد تشکیل کارگروه ملی با حضور مدیران ذیربط هر سه استان مبدا و مقصد و سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین ارایه پروژه و هماهنگی با سیاست های کلان کارگروه توسعه سواحل مکران و برنامه ریزی دقیق انجام مطالعات EIA و SEA را ارایه کرد.

در این نشست مدیران عالی استانداری سه استان، وزارت نیرو، سازمان آب منطقه ای، سازمان حفاظت محیط زیست و قرارگاه سازندگان خاتم به ارایه دیدگاه های خود پرداختند.


انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط دریایی