کد مطلب: 2887
  تاریخ انتشار:  1396/12/19 - 14:07


کاهش 60 درصدی وسعت آتش سوزی در عرصه های طبیعی کشور

تعداد آتش سوزی ها در عرصه های منابع طبیعی کشور نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است.
download حریق منابع طبیعی

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با اقدامات پیشگیرانه ، امسال سطح آتش سوزی ها در عرصه های طبیعی و اراضی ملی کشور60 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سرهنگ قاسم سبزعلی روز شنبه درحاشیه همایش ملی همیاران طبیعت که درمرکز آموزشی جوانشیر واقع در کرج برگزار شد، افزود: این درحالی است که تعداد آتش سوزی ها نیز نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

وی به اقدامات مناسب در سطح کشور برای مقابله با تخریب و تصرف غیرقانونی منابع طبیعی اشاره کرد واظهار داشت: از مهم ترین این اقدامات کاهش سطح زمین خواری در عرصه های ملی بوده است.

سبزعلی، ازدلایل اصلی کاهش سطح و تعداد آتش سوزی ها را مشارکت و آگاهی مردم نسبت به این وقایع، تامین و تجهیز گروه های مردمی دانست و گفت: به رغم اینکه در این حوزه اقدامات خوبی انجام گرفته اما کافی نیست.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه سه جانبه برای تامین تجهیزات مورد نیاز در این حوزه، افزود: قرار است در سال 97 به میزان یک هزار میلیارد ریال تجهیزات و ادوات مورد نیاز برای مقابله با آتش سوزی ها خریداری و در اختیار جوامع محلی قرار گیرد.

سبزعلی، استراتژی کلان کشور برای مقابله با این حوادث را بهره گیری و مشارکت مردمی عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به بضاعت موجود قطعا طرح حامی تاثیر بسزایی در بحث افزایش ضریب حفاظت از منابع طبیعی داشته است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها اضافه کرد که با توجه به اجرای طرح تنفس جنگل ها، کاهش قاچاق چوب نشان دهنده افزایش تاثیرگذاری این طرح است.

ایران دارای 134میلیون و 307 هزارو839 هکتار منابع طبیعی شامل جنگل و مرتع است .

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب