کد مطلب: 2858
  تاریخ انتشار:  1396/12/14 - 15:51


صرفه‌جویی در هزینه‌های درمانی با اجرای توافق‌نامه پاریس

هزینه اجرای "توافق‌نامه تریلیون‌ دلاری پاریس" برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به مراتب کمتر از هزینه‌های درمانیِ ناشی از آلودگی هوا خواهد بود.

کارشناسان می‌گویند: هزینه اجرای "توافق‌نامه تریلیون‌ دلاری پاریس" برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به مراتب کمتر از هزینه‌های درمانیِ ناشی از آلودگی هوا خواهد بود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بر اساس مطالعه‌ای که در یکی از نشریات تخصصی "لنست" به چاپ رسیده، دولت‌ها در سراسر جهان می‌توانند با صرف کمتر از نصف هزینه‌های لازم برای مراقبت‌های بهداشتیِ ناشی از آلودگی هوا، پروژه‌های مقابله با تغییرات اقلیمی را تا نیمه قرن اجرا کرده و در نتیجه از صرف هزینه‌های سنگین بهداشتی جلوگیری کنند.

به گفته یکی از کارشناسان مرکز مطالعات تغییرات اقلیمی Basque در اسپانیا، این چنین سرمایه‌گذاری‌ برای مقابله با گرمای جهانی در نهایت به کاهش ۳۰ میلیونی آمار مرگ و میرهای زودهنگام ناشی از آلودگی هوا منجر خواهد شد.

هزینه‌های بهداشتی ناشی از آلودگی هوا عبارت از درمان‌های پزشکی، مراقبت از بیمار و بهره‌وری از دست رفته هستند. همچنین هزینه‌های محدود کردن گرمایش نیز شامل مالیات بیشتر بر سوخت‌های فسیلی مانند نفت و زغال سنگ است که به نوبه خود هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد.

در این مطالعه کارشناسانی از اسپانیا، آمریکا و ایتالیا که برای تخمین میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در آینده و هزینه‌ سناریوهای مختلف برای محدود کردن آن و نیز مرگ و میرهای مربوط به آلودگی هوا از مدل‌های کامپیوتری استفاده کرده‌اند باور دارند که احتمالا چین و هند کشورهایی هستند که می توانند بیشترین سود را از لحاظ بهداشتی از کاهش آلودگی هوا ببرند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آلودگی هوای ناشی از سوخت‌های فسیلی به ویژه ذرات معلق و ازون با بروز بیماری‌های ریوی و قلبی، سکته مغزی و سرطان ارتباط دارد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی