کد مطلب: 2842
  تاریخ انتشار:  1396/12/09 - 12:29


توسعه و صیانت از جنگل ها نیازمند مشارکت همگانی است

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با مشارکت همگانی باید به دنبال توسعه و گسترش جنگل ها و فضای سبز کشور باشیم.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با مشارکت همگانی باید به دنبال توسعه و گسترش جنگل ها و فضای سبز کشور باشیم.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، خلیل آقایی نقش رسانه ها را در ترویج فرهنگ منابع طبیعی بی بدیل خواند و افزود: رسانه ها مهم ترین رکن ارتباطی با مردم هستند و می توانند در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مهم کشوری اثر گذار بوده و بسیاری از مسایل با اهمیت جامعه نظیر منابع طبیعی و محیط زیست را به اولویت های مهم تبدیل کنند.

وی با بیان این که یک درخت می تواند در یک سال با فرایند جذب گرد و غبار و منو اکسید کربن اکسیژن دو نفر را تامین کند، اظهارداشت: بنابراین رسانه ها می توانند درباره اهمیت کاشت درخت و فواید آن به جامعه و افکار عمومی اطلاع رسانی کنند.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: امنیت اکولوژیک پایه و اساس امنیت جامعه است و اگر دقیق به اطراف زندگی خود بنگریم درمی یابیم همه حیات و زندگی انسان ها و موجودات وابسته به منابع طبیعی است و صاحبان رسانه ها به عنوان یک اقدام مسئولانه و انسان دوستانه می توانند تاثیرگذار باشند.

وی با تاکید براین که منابع طبیعی متعلق به همه آحاد جامعه است و وابسته به سازمان خاصی نیست، اضافه کرد: در راه حفظ و توسعه منابع طبیعی باید به سوی مردم دست خود را دراز کنیم و با مشارکت همگانی به دنبال توسعه و گسترش جنگل ها و فضای سبز کشور باشیم.

سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از سال 1284 خورشیدی وظیفه حفظ، احیا و توسعه 14 میلیون و 300 هزار هکتار جنگل، 86 میلیون هکتار مرتع و 32 میلیون و 500 هزار هکتار زمین بیابانی را برعهده دارد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب