کد مطلب: 28205
  تاریخ انتشار:  1402/12/18 - 12:07


اقدام جدید اتحادیه اروپا در محافظت از محیط زیست

اتحادیه اروپا قرارداد ممنوعیت بسته‌بندی پلاستیکی یکبار مصرف در کافه‌ها را از سال ۲۰۳۰ امضا کرد.

اتحادیه اروپا قرارداد ممنوعیت بسته‌بندی پلاستیکی یکبار مصرف در کافه‌ها را از سال ۲۰۳۰ امضا کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مقامات اظهار کردند: مذاکره‌کنندگان اتحادیه اروپا توافقی را برای ممنوعیت پلاستیک‌های یکبار مصرف در کافه‌ها و رستوران‌ها از سال ۲۰۳۰ بر اساس قوانین جدید برای کاهش ضایعات بسته‌بندی در سراسر اتحادیه منعقد کردند.

۲۷ کشور و قانونگذار اتحادیه اروپا با پیش‌نویس موافقت کردند که هدف کاهش ضایعات بسته‌بندی در این بلوک را تا سال ۲۰۳۰ به میزان پنج درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۸ تعیین می‌کند. هدف، کاهش ۱۰ درصدی آن در سال ۲۰۳۵ و ۱۵ درصدی تا سال ۲۰۴۰ است.

این متن، عنصر کلیدی از اهداف زیست‌محیطی اتحادیه اروپا تحت قرارداد سبز است.

دولت بلژیک که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد اعلام کرد که «هدف این مقررات کاهش زباله‌های ناشی از بسته‌بندی، ایجاد پایداری بیشتر و در عین حال تضمین بالاترین استانداردهای مدیریت زباله است».

ممنوعیت بسته‌بندی پلاستیکی یکبار مصرف از سال ۲۰۳۰ همچنین برای میوه‌ها و سبزیجات تازه فرآوری نشده، محصولاتی مانند چاشنی‌ها و شکر، همچنین لوازم آرایش و بسته‌بندی چمدان‌ها در فرودگاه‌ها اعمال می‌شود. کیسه‌های پلاستیکی فوق سبک نیز با برخی استثناها ممنوع خواهند شد.

پارلمان اتحادیه اروپا بیان کرد: مؤسساتی که نوشیدنی و غذای همراه را ارائه می‌دهند باید تلاش کنند تا ۱۰ درصد از محصولات خود را تا سال ۲۰۳۰ در بسته‌بندی‌های قابل استفاده مجدد عرضه و همچنین باید به مصرف‌کنندگان این امکان را بدهند که از ظروف خود استفاده کنند.

این توافق پس از تصویب رسمی توسط کشورهای عضو و پارلمان به قانون تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان