کد مطلب: 28179
  تاریخ انتشار:  1402/12/13 - 08:40


مزارع خورشیدی برای زنبورها و پروانه‌ها مفید هستند؟

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که حشرات گرده‌افشان در پارک‌های خورشیدی رشد می‌کنند، به‌ویژه جایی که انواع گیاهان در حال رشد هستند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که حشرات گرده‌افشان در پارک‌های خورشیدی رشد می‌کنند، به‌ویژه جایی که انواع گیاهان در حال رشد هستند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، پس از زمستان ابری و مرطوب، ممکن است تعجب‌آور به‌نظر برسد که مزارع خورشیدی در حال تبدیل شدن به یک عنصر ثابت در چشم انداز بریتانیا هستند.

مزارع خورشیدی با هزینه پایین تولید برق خورشیدی، همراه با ذخیره باتری، به‌وضوح از نظر تجاری موفقیت‌آمیز هستند اما با اعتراض برخی به از بین رفتن تولید مواد غذایی و ادعای آسیب به ماهیت روستا، بحث‌برانگیز شده‌اند.

یکی از مزایای نادیده گرفته شده پارک‌های خورشیدی برای زنبورها، پروانه‌ها، شاپرک‌ها و سنجاقک‌هاست، همه گونه‌هایی که در غیر این صورت به‌سرعت از روستاهای ما ناپدید می‌شوند.

داده‌های میدانی از ۱۵ مکان در سال ۲۰۲۱ نشان داد که حشرات گرده‌افشان در پارک‌های خورشیدی رشد می‌کنند، به‌ویژه جاهایی که گیاهان مختلفی امکان رشد یافته‌اند یا در زیر و اطراف صفحات خورشیدی کاشته شده‌اند.

شاید یافته شگفت‌انگیز این باشد که پارک‌های خورشیدی در میان زمین‌هایی که شامل پرچین‌ها و سایر زیستگاه‌هایی بود که توسط کشاورزان از بین رفتند، برای حشرات مفیدتر شدند و مامنی از غذا و شهد را فراهم می‌کنند که در جاهای دیگر به‌دست نمی‌آید.

این مورد یکی از نمونه‌های روشنی است که در آن می‌توان با مشکلات تغییرات آب‌وهوایی و از دست دادن تنوع زیستی در چشم‌انداز انگشت‌شمار ما مقابله کرد.

توسعه‌دهندگان پارک‌های خورشیدی که برای کاشت انواع گیاهان غذایی بومی برای پروانه‌ها، زنبورها و حشرات معمولی وقت می‌گذارند و زحمت می‌کشند، تنوع مورد نیاز را به حومه شهر باز می‌گرداند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان