کد مطلب: 28171
  تاریخ انتشار:  1402/12/11 - 12:47


بحران خشکسالی در بارسلون و هشدار به پرمصرفان آب

مقامات بارسلون اسپانیا با ارسال نامه‌هایی به مردم این منطقه هشدار دادند در صورت پر کردن استخرهای خصوصی، آبیاری باغ‌ها و شستن خودروها با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد.

مقامات بارسلون اسپانیا با ارسال نامه‌هایی به مردم این منطقه هشدار دادند در صورت پر کردن استخرهای خصوصی، آبیاری باغ‌ها و شستن خودروها با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مقامات بارسلون به ۲۴ هزار نفر از ساکنانی که «بیش از حد مجاز آب مصرف می‌کنند» نامه‌ هشدار ارسال کرد. گفته می‌شود این خانوارها که نزدیک به ۱.۵ درصد از کل جمعیت منطقه را تشکیل می‌دهند، بیش از حد مجاز آب مصرف کرده‌اند.

در پی اعلام وضعیت اضطراری خشکسالی در این منطقه، حد مجاز مصرف ‌آب برای هر نفر ۲۰۰ لیتر در روز تعیین شد. این نامه علاوه بر این‌که به این خانوارها یادآوری کرده است که فعالیت‌هایی مانند پر کردن استخرهای خصوصی، آبیاری باغ‌ها و شستن خودروها که در حال حاضر ممنوع هستند به ساکنان هشدار داده‌ در صورت زیر پا گذاشتن قوانین باید جریمه‌ بپردازند.

مقامات می‌گویند در روزهای آینده ​​حدود ۲۵۰ نامه دیگر نیز برای «مصرف کنندگان بزرگ» مانند شرکت‌های صنعتی یا املاک بزرگی که بیش از حد مجاز آب مصرف می‌کنند، ارسال خواهد شد.

بارسلون چگونه مصرف آب را کاهش می‌دهد؟

پس از اعلام وضعیت اضطراری خشکسالی در یک فوریه سال جاری، شهر بارسلون در تلاش است تا مصرف آب را در ۳۶ منطقه خود کاهش دهد.

بر اساس گزارش‌ها، این شهر در حال حاضر یکی از «طولانی ترین و شدیدترین خشکسالی‌ها در منطقه شهری» را تجربه می‌کند. به همین خاطر هفت شهرداری در منطقه متروپولیتن از ۱۱ مارس فشار آب را در این مناطق کاهش خواهند داد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که این مناطق به طور میانگین از مرز ۲۰۰ لیتر آب برای هر نفر در روز فراتر رفته‌اند. مقامات قصد دارند در صورت تداوم خشکسالی، به تدریج طرح کاهش فشار آب را در سایر مناطق به ویژه منطقه‌های پر مصرف به اجرا درآورند.

همزمان با تلاش‌ها برای کاهش مصرف آب، مقامات محلی نیز در تلاش هستند که میزان ذخایر آب را افزایش دهند تا محدودیت‌های سخت‌تر را به تعویق بیندازند.

 آب‌ بازیافت شده از فاضلاب‌ها بخش بزرگی از این استراتژی است. در حال حاضر، یک چهارم آب مصرفی جمعیت ۳.۳ میلیونی این شهر از طریق آب‌های بازیافتی و ۳۳ درصد دیگر نیز از طریق نمک‌زدایی تامین می‌شود. آب‌های حاصل شده از این دو روش حدود ۵۸ درصد از کل آب مصرفی در این منطقه را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان