کد مطلب: 28138
  تاریخ انتشار:  1402/12/01 - 14:56


نیمی از تولید ناخالص داخلی جهانی در خطر است؟

نیمی از تولید ناخالص داخلی جهانی، معادل ۴۴ تریلیون دلار به دلیل از دست دادن طبیعت در معرض خطر است.

نیمی از تولید ناخالص داخلی جهانی، معادل ۴۴ تریلیون دلار به دلیل از دست دادن طبیعت در معرض خطر است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بیش از ۱۰۰ شرکت متعهد به سرمایه‌گذاری در حوزه درختان با حفظ، بازسازی و رشد بیش از ۱۲ میلیارد درخت در بیش از ۱۰۰ کشور شده‌اند. هدف جهانی برای حفظ، بازسازی و رشد یک تریلیون درخت بلندپروازانه اما قابل دستیابی است.

حفظ و احیای مناظر جنگلی تخریب‌شده برای حفاظت از معیشت، مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی جهانی و جلوگیری برای از دست دادن تنوع زیستی ضروری است. تعدادی از شرکت‌ها متعهد شده‌اند که در هفت سال آینده به رشد یک تریلیون درخت کمک کنند.

شرکت‌های عضو متعهد می‌شوند که جوامع محلی و جنگل‌های خود را تقویت و هدفی مطابق توافقنامه پاریس برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اجرا کنند. شرکت‌هایی از بخش‌های مختلف مانند معدن و تولید خودرو در حال سرمایه‌گذاری در حفاظت و احیای جنگل‌ها هستند.

جنگل‌ها برای سلامت سیاره حیاتی هستند. آنها کربن را جدا و دمای جهانی و جریان آب شیرین را تنظیم، آب‌های زیرزمینی را شارژ می‌کنند، خاک را حاصلخیز و به‌عنوان مانع سیل عمل می‌کنند. آنها ۸۰ درصد از تنوع زیستی زمینی جهان را در خود جای داده‌اند، زیستگاه بسیاری از گونه‌ها را فراهم می‌کنند و منبع امرار معاش برای ۳۵۰ میلیون نفر هستند.

تخریب و از بین رفتن جنگل‌ها، سیاره را بی‌ثبات می‌کند که در تاریخ بشر دیده نشده است. ما نزدیک به نیمی از ۶ تریلیون درختی را که قبل از شروع کشاورزی در ۱۲ هزار سال پیش روی زمین وجود داشته‌اند از دست داده‌ایم و هر سال حدود ۱۵ میلیارد بیشتر از دست می‌دهیم.

بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی جهانی سالانه، یا ۴۴ تریلیون دلار، به‌طور بالقوه با از دست دادن طبیعت تهدید می‌شود. همانطور که درختان ناپدید می‌شوند، خدماتی که آنها ارائه می‌دهند تضعیف می‌شود، بهره‌وری خاک و مخازن کربن طبیعی و دسترسی ما به آب تمیز و انعطاف‌پذیری ما در برابر حوادث شدید آب‌وهوایی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان