کد مطلب: 28089
  تاریخ انتشار:  1402/11/17 - 13:37


اصلی ترین قرارگاه عملیاتی کشور باید برای موضوع تغییر اقلیم باشد

دبیر ستاد ملی‌ سیاستگذاری و هماهنگی‌ مدیریت‌ مقابله با‌ پدیده گرد و غبار گفت: تغییر اقلیم موضوع جدی و یک واقعیت غیر قابل انکاری است به همین دلیل اصلی ترین قرارگاه عملیاتی کشور باید برای موضوع تغییر اقلیم باشد.

دبیر ستاد ملی‌ سیاستگذاری و هماهنگی‌ مدیریت‌ مقابله با‌ پدیده گرد و غبار گفت: تغییر اقلیم موضوع جدی و یک واقعیت غیر قابل انکاری است به همین دلیل اصلی ترین قرارگاه عملیاتی کشور باید برای موضوع تغییر اقلیم باشد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علی محمد طهماسبی، دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت گرد و غبار کشور در حاشیه جلسه ستاد بیان داشت: تغییر اقلیم موضوع جدی و یک واقعیت غیر قابل انکاری است به همین دلیل اصلی ترین قرارگاه عملیاتی کشور باید برای موضوع تغییر اقلیم باشد.

وی افزود: تغییر اقلیم موجب نابودی منابع  تجهیزات و زیر ساخت ها می شود و می طلبد همه مدیران کشور به آن توجه جدی داشته باشند

طهماسبی گفت:  سازمان فضایی کشور با استفاده از ماهواره داخلی که در مدار جو قرار گرفته است، با دقت یک متر مربع از منطقه سرخس و کانون های گرد و غبار تصویر تهیه و به ما ارائه کرده است.

 وی با اشاره به اینکه به توان کشورمان که بواسطه آن امکان مطالعات و برنامه ریزی مقابله با پدیده گرد و غبار بوجود آمده است، افتخار می کنیم، افزود: این طرح مقابله باید یکپارچه باشد و در این خصوص هزار میلیارد ریال برای شروع پروژه مقابله و حذف کانون های گرد و غبار سرخس اختصاص داده شده و سعی می کنیم تا 2 همت نیز از بودجه سفر استانی رییس جمهور به استان تخصیص داده شود.

او با تاکید بر اینکه در طرح های منابع طبیعی پروژه پنج ساله اضطرار تعریف می شود، ادامه داد: ریز وظایف دستگاه، بودجه و زمانبندی دقیق ارایه شده و ستاد به دقت به این مساله نظارت می کند و در این زمینه اولویت اول شمال جاده مشهد سرخس است که باید با دقت انجام شود.

دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت گرد و غبار کشور با اشاره به اینکه ما به هیچ عنوان مالچ نفتی را تایید نمی کنیم، تصریح کرد: و دو نوع خاک پوش طبیعی در فراخوان سازمان مورد تایید قرار گرفت و حتما در این پروژه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

طهماسبی تاکید کرد: گزارش علمی و تحقیقاتی مشاور طرح طی هفته آینده کاملا با حضور اعضا دوباره باز بینی می شود تا هیچ نقطه ابهام علمی در آن وجود نداشته باشد و در این خصوص باید حتما تا حصول نتیجه مطلوب معیشت جایگزین مردم بررسی و اجرا شود.


انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری