کد مطلب: 28053
  تاریخ انتشار:  1402/11/08 - 16:54


معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست مطرح کرد؛

لزوم حمایت «راپمی» برای راه‌اندازی «مرکز منطقه ای تنوع زیستی» در جمهوری اسلامی

معاون محیط زیست دریایی و تالاب ها سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: در این راستا، یکی از موثرترین سیاست ها، استفاده از یک نقشه راه است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب ها سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در جلسه چهاردهم شورای راپمی در خصوص راه‌اندازی «مرکز منطقه ای تنوع زیستی» در جمهوری اسلامی تصمیم‌گیری شد و از آن زمان تاکنون مجموعه‌ای از اقدامات جامع توسط جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، اما ما همچنان منتظر حمایت راپمی برای راه‌اندازی آن هستیم. و آمادگی کامل خود را در این رابطه اعلام می نماییم.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مجتبی ذوالجودی، معاون محیط زیست دریایی و تالاب ها سازمان حفاظت محیط زیست که به نمایندگی از طرف هیات جمهوری اسلامی ایران در اجلاس راپمی حاضر شده است، در این جلسه بیان داشت:  مایلم از جناب آقای دکتر جاسم البشاره، دبیر اجرایی راپمی و همچنین همکاران محترم ایشان برای برگزاری این جلسه تشکر نمایم. همچنین از هیات های محترم کشورهای بحرین و عربستان سعودی نیز جهت شرکت در این اجلاس تشکر می کنم.

وی گفت: بیش از 40 سال است که با سازمان راپمی برای حفاظت از محیط زیست دریایی منطقه همکاری می کنیم. در این مدت همه ما سعی کرده ایم اقدامات موثری برای جلوگیری و کنترل آلودگی این منطقه دریایی و حفظ محیط زیست منحصر به فرد آن انجام دهیم. اما، اکنون زمان آن رسیده است که به طور جدی رویکرد جدیدی برای این موضوع داشته باشیم.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب ها سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: در این راستا، یکی از موثرترین سیاست ها، استفاده از یک نقشه راه است. سندی که مسیر استراتژیک را مشخص کرده و به ما کمک می کند تا بدانیم چگونه به اهداف خود برسیم. خوشحالم که این برنامه راهبردی با راهنمایی سازمان منطقه ای راپمی و همکاری همه نمایندگان کمیته راهبری تدوین شده است.

وی افزود: سند بسیار خوبی تهیه شده است. ما این سند را تایید می کنیم و فقط اصلاحات جزئی را در آن اعمال کرده و قبل از جلسه برای راپمی فرستادیم که امیدواریم توسط سایر کشورهای عضو نیز پذیرفته شود. ما آمادگی کامل خود را برای همکاری با منطقه برای اجرای این طرح استراتژیک و حمایت از همه تلاش‌ها در راستای رسیدن به یک منطقه دریایی پایدار اعلام می نماییم.

ذوالجودی تصریح کرد: موضوع دیگری که مایلم در جلسه یادآوری کنم «تشکیل مرکز منطقه‌ای تنوع زیستی» در جمهوری اسلامی ایران است که در جلسه چهاردهم شورای راپمی در خصوص آن تصمیم‌گیری شد و از آن زمان تاکنون مجموعه‌ای از اقدامات جامع توسط جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، اما ما همچنان منتظر حمایت راپمی برای راه‌اندازی آن هستیم و آمادگی کامل خود را در این رابطه اعلام می نماییم.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، شورای راپمی که متشکل از وزرای محیط زیست کشورهای عضو کنوانسیون کویت است بالاترین رده اجرایی تصمیم گیری راپمی می باشد. مسئولیت اجرای وظایف شورا در دوره زمانی مابین جلسات، برعهده کمیته اجرایی (Executive Committee) است که جلسات آن می بایست هر ساله برگزار گردد که سی و هفتمین جلسه این کمیته امروز در محل دبیرخانه راپمی در کویت برگزار شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط دریایی