کد مطلب: 28033
  تاریخ انتشار:  1402/11/04 - 14:50


موضوعی که از پاورقی به تیتر آمد

تغییرات آب‌وهوایی بیشتر بر زنان تأثیر می‌گذارند.

تغییرات آب‌وهوایی بیشتر بر زنان تأثیر می‌گذارند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ویفروم، تغییرات آب‌وهوایی تأثیر عمیقی بر سلامت جهانی دارد؛ رویدادهای شدید آب‌وهوایی، گرما، استرس در مورد آب و آلودگی هوا در حال حاضر مسائل بهداشتی را تشدید کرده و بر سیستم‌های مراقبت بهداشتی بیش از حد فشار وارد می‌کنند.

در حالی که در گذشته بحث‌های اقلیمی عمدتاً بر انرژی، حمل‌ونقل یا کشاورزی متمرکز بود، سلامت برای مدت طولانی به‌عنوان پاورقی باقی مانده است.

گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۵۰ تغییرات آب‌وهوایی ممکن است تا ۱۵۸ میلیون زن و دختر  را به فقر بکشاند و ۲۳۲ میلیون نفر را با ناامنی غذایی مواجه کند.

شرایط آب‌وهوایی شدید مانند طوفان، سیل یا گرما در حال افزایش و هزاران نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود در سراسر جهان کرده است. ۸۰ درصد از افرادی که به دلیل تغییرات آب‌وهوایی آواره شده‌اند، زنان یا دخترانی هستند که با مهاجرت به مکان‌های امن‌تر با خطرات شدید فقر و خشونت مواجه شدند.

علاوه بر این، زنان به‌طور نابرابر از دسترسی به آب تمیز و تأسیسات بهداشتی پس از بلایا تحت تأثیر قرار می‌گیرند. خشکسالی شدید در کنیا در سال ۲۰۲۲ تنها یکی از نمونه‌های متعددی است که زنان از طریق سوءتغذیه و کم آبی بیشترین آسیب را از این بحران داشتند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار سایر رسانه ها