کد مطلب: 2800
  تاریخ انتشار:  1396/11/30 - 19:31


کلانتری اعلام کرد:

هوای پاک در گرو ورود صنایع به صنعت سبز

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:اگر صنایع وارد صنعت سبز نشوند در کلانشهرها هوای پاک نخواهیم داشت.
download عیسی کلانتری - رییس سازمان حفاظت محیط زیست

 رییس سازمان حفاظت محیط زیست بااشاره به اینکه امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم صنایع خودروسازی، پتروشیمی و نفت جزو صنایع سبز قرار گیرند، گفت:اگر صنایع وارد صنعت سبز نشوند در کلانشهرها هوای پاک نخواهیم داشت.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکترعیسی کلانتری امروز دوشنبه در نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز به تلاش های دولت روحانی برای حفظ محیط زیست اشاره کرد و افزود:٨٠ درصد آلودگی هوا مربوط به صنایع متحرک مانند خودرو و سوخت های فسیلی است.
وی ادامه داد:محیط زیست وضعیت خویی ندارد و اگر تمام مردم برای حفظ آن تلاش نکنند دولت و سازمان محیط زیست به تنهایی قادر به حل آن نخواهد بود.امیدواریم هیچ وقت مجبور به تعطیل کردن صنایع آلاینده نباشیم.
معاون رئیس جمهوری همچنین با اشاره به مشکل کم آبی درکشورافزود: قرار است حداقل حدود ٧٠٠هزار هکتار از اراضی کشاورزی از زیر کشت بهاره خارج شود. همچنین توسعه فضای سبز متوقف و بخش عمده چمن کاری در شهرها حذف می شود.
کلانتری تاکید کرد:خوزستانی ها به علت گرد و غبار در برخی مواقع تا چندین روز از منازل خارج نمی شوند، در حالیکه این ریزگردها منشا داخلی دارند و هنوز منشا خارجی وارد کشور نشده که به نظر می رسد از نیمه دوم فروردین وارد کشور می شود.
وی اظهار کرد: محیط زیست کشور در لبه حرکت می کند و وضعیت مناسبی ندارد، در پنج ماه گذشته بیش از ١٠ روز مدارس تعطیل شد، همچنین بنا بر اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سالانه ٢٥ هزار نفر جان خود را به علت آلودگی هوا از دست می دهند.
کلانتری با اشاره به کاهش بارش در کشور گفت: بارش ها که بخشی از خطای ما انسان ها را پوشش می داد و آلودگی ها را کم می کرد اکنون در بدترین شرایط قرار دارد ، امسال نسبت به ٥٠ سال گذشته بیش از ٦١ درصد از متوسط بارش ها کاهش داشته است.
معاون رییس جمهوری تاکید کرد:امیدواریم سال اینده شاهد حضور صنایع سبز بیشتری باشیم.
نوزدهمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز به منظور تشویق واحدهای صنعتی و خدماتی که در راستای حفظ محیط زیست اقدامات برجسته ای انجام داده اند و همچنین ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین واحدهای صنعتی و خدماتی کشور و انتقال تجارب مدیران موفق در زمینه کنترل و کاهش آلاینده های زیست محیطی در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی