کد مطلب: 27994
  تاریخ انتشار:  1402/10/24 - 12:22


جنگل‌کاری، اقدامی زیرساختی برای تامین امنیت زیستی کشور

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور جنگل‌کاری و ایجاد فضای سبز در کشور را امری حیاتی و ضروری برشمرد و گفت: کاشت درخت اقدامی زیر ساختی برای امنیت زیستی کشور است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور جنگل‌کاری و ایجاد فضای سبز در کشور را امری حیاتی و ضروری برشمرد و گفت: کاشت درخت اقدامی زیر ساختی برای امنیت زیستی کشور است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، عباسعلی نوبخت امروز در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت که اختصاص به ارائه گزارش عملکرد از سوی تعدادی از ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها داشت، خاطرنشان کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت یک طرح اجتماعی و مردمی است و به این منظور شرکت‌ها، موسسات و افراد خیر در استان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند تا امکانات و فضا در اختیارشان قرار گیرد و بر حسب مسئولیت اجتماعی اقدام به درختکاری کنند. از این رو منابع طبیعی در استان‌ها باید از این ظرفیت استفاده و زمینه همکاری و مشارکت را برای این موسسات و نهادها فراهم کند.

وی تاکید کرد: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تاکنون تفاهمنامه‌های همکاری قابل توجهی با دستگاه‌های مختلف در سطح ستاد سازمان منعقد و در متن هریک از تفاهمنامه‌ها تکالیفی برای دستگاه‌ها تعیین شده است. این تفاهمنامه‌ها باید در سطح استان‌ها همانند ستاد پیگیری و بر آن‌ها نظارت شود.

نوبخت با اشاره به این که فرصت درختکاری با توجه به شرایط  اقلیمی کوتاه است و نباید موقعیت‌ها به‌راحتی از دست برود، از مدیران منابع طبیعی استان‌ها خواست بر اجرای درست این طرح نظارت کنند و بر اساس تفاهمنامه‌های همکاری با سازمان‌ها و نهادها به‌ویژه با بسیج سازندگی و حوزه‌های علمیه همکاری‌های لازم را بکنند.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بخش قابل توجهی از اقدامات طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را فرهنگسازی و ترویج این طرح در بین جامعه و افکار عمومی دانست و یاد آوری کرد: روحانیون می‌توانند از طریق تریبون‌هایی که دارند در این طرح تاثیرگذار باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت، منابع طبیعی استان های یزد، اردبیل، مازندران( نوشهر) ، اصفهان، جنوب کرمان، بوشهر و خراسان رضوی در خصوص آماده‌سازی عرصه برای حفر چاله و کاشت درخت گزارشاتی را ارائه کردند.   

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب
Where you can buy Louis Vuitton Replica :

Fake Louis Vuitton Belt Louis Vuitton Replica Replica Louis Vuitton Wallet Louis Vuitton Keepall Replica Louis Vuitton Duffle Bag Replica Imitaciones Louis Vuitton Espa?a Portafoglio Louis Vuitton Imitazioni Replique Sac Ysl Hermes Replica Uk Cartier Love Bracelet Replica 1:1 Replica Cartier Love Bracelet Replique Louboutin Gucci Imitazioni Louis Vuitton Backpack Replica Replica Fendi Backpacks Gucci Pas Cher Chine Louis Vuitton Replica Zaino Louis Vuitton Imitazioni Replica Louis Vuitton Backpack fake louis vuitton messenger Cartier Love Imitazione replica gucci belts real gold cartier love bracelet replica Louis Vuitton Imitazioni Van Cleef Replica Imitazioni Louis Vuitton fake dior bags Louis Vuitton Imitazioni Cartier Love Bracelet Replica Van Cleef Replica Répliques Louis Vuitton Replica Chanel Replica Louis Vuitton Wallet Louis Vuitton Shoes Replica cartier love bracelet replica Replica Jordan 1 Goyard Replica Cartier Bracelet Replica Replica Louis Vuitton Bags Fake Louis Vuitton Bags Louis Vuitton Bags Replica Replica Louis Vuitton Louis Vuitton Replica Louis Vuitton Bags Replica Replica Louis Vuitton Louis Vuitton Replica Replica Louis Vuitton Bags Replica Louis Vuitton Fake Louis Vuitton Replica Louis Vuitton