کد مطلب: 27991
  تاریخ انتشار:  1402/10/23 - 13:14


خبر خوش برای محیط زیست

جنگل‌زدایی در آمازون برزیل در سال ۲۰۲۳ با ۵۰ درصد کاهش به پایین‌ترین حد در پنج سال گذشته رسید.

جنگل‌زدایی در آمازون برزیل در سال ۲۰۲۳ با ۵۰ درصد کاهش به پایین‌ترین حد در پنج سال گذشته رسید.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از رویترز، آمارهای دولتی نشان داد که جنگل‌زدایی جنگل‌های آمازون برزیل در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل به نصف کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۸ رسیده و پیروزی بزرگ برای رئیس‌جمهور برزیل، لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، در اولین سال ریاست جمهوری‌اش است.

لولا شهرت بین‌المللی خود را در کاهش جنگل‌زدایی در این کشور آمریکای جنوبی به خطر انداخت و تعهد کرد تا سال ۲۰۳۰ به پاکسازی غیرقانونی پایان دهد. در آن زمان تخریب در بزرگترین جنگل بارانی جهان سرعت گرفت.

بر اساس داده‌های ماهواره‌ای ۵۱۵۳ کیلومتر مربع از آمازون در سال ۲۰۲۳ پاکسازی شد که ۴۹.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است. داده‌ها نشان داد که تنها در ماه دسامبر، جنگل‌زدایی ۲۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته و به ۱۷۶.۸ کیلومتر مربع رسیده است.

وزارت محیط زیست برزیل گفت این ارقام مثبت به دلیل تلاش‌های قاطع بازرسی ناظر محیط زیست است و تاکید کرد که تعداد اخطارهای تخلف صادر شده توسط آژانس در این دوره ۱۰۶ درصد افزایش یافته است.

این وزارتخانه طی بیانیه‌ای در رسانه‌های اجتماعی گفت: «این اولین گام برای دستیابی به هدف صفر کردن جنگل‌زدایی تا سال ۲۰۳۰ است.»

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار سایر رسانه ها