کد مطلب: 27981
  تاریخ انتشار:  1402/10/19 - 14:36


شفاف‌سازی سازمان حفاظت محیط زیست درباره مالچ‌پاشی در دریاچه ارومیه

روز گذشته ویدئویی از گزارش صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در رابطه با انجام یک طرح تحقیقاتی در گوشه‌ای از دریاچه ارومیه منتشر شده است.

در پی انتشار ویدئویی از گزارش صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی درباره انجام یک طرح تحقیقاتی در دریاچه ارومیه در فضای مجازی و واکنش کاربران به آن، روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: طرح مالچ‌پاشی با هدف تثبیت شن‌های روان به‌صورت آزمایشی و تنها در ۶۰ متر مربع از بستر دریاچه که فاقد پوشش گیاهی است، انجام می‌شود .

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست طرح مالچ‌پاشی با هدف تثبیت شن‌های روان به‌صورت آزمایشی و تنها در ۶۰ متر مربع از بستر دریاچه که فاقد پوشش گیاهی است، انجام می‌شود و در گزارش صدا و سیما نیز اشاره می‌شود که مالچ یا خاکپوش‌های استفاده شده قابلیت تجزیه دارد و هیچ آسیبی به اکوسیستم دریاچه وارد نمی‌کند.

بر اساس این گزارش تلاش‌ها برای احیای دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم ادامه دارد و برگزاری منظم ستاد احیا، اتمام بخش سخت‌افزاری احیای دریاچه تا پایان سال، بهره‌برداری از تونل انتقال آب زاب، اصلاح الگوی کشت و حذف محصولات آب‌بر، توقف توسعه اراضی کشاورزی، ممانعت از احداث سدهای در حال بهره‌برداری یا درحال مطالعه از جمله اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط دریایی