کد مطلب: 2774
  تاریخ انتشار:  1396/07/13 - 02:21


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

مهاجرت پنج هزار قطعه پرنده به تالاب میقان اراک

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اعلام کرد، با شروع فصل مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی تا کنون تالاب میقان اراک پذیرای 5 هزار قطعه پرنده گردیده است.
download 20171005022141-تالاب میقان.jpg

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اعلام کرد، با شروع فصل مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی تا کنون تالاب میقان اراک پذیرای 5 هزار قطعه پرنده گردیده است.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، تالاب میقان هر سال در فصل سرما مامن هزاران پرنده مهاجر است که از مناطق دور دست به این منطقه مهاجرت می کنند.
سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: همه ساله بیش از 15 هزار پرنده آبزی، خشک زی و کنار آبزی شامل درنای معمولی، فلامینگو و انواع اردک، غاز، خوتکا و حواصیل برای زمستان گذرانی و زادآوری از اروپا و سیبری به مناطق تالابی مختلف استان مهاجرت می کنند.
او بیان کرد: تالاب میقان یک اکوسیستم ویژه و منحصر به فرد با چشم اندازهای طبیعی و زیبا، آبگیرها و ماندآب های شاخص، یکی از زیستگاه های بسیار مناسب برای گونه های مختلف پرندگان است و این منطقه در حال حاضر از طریق پاسگاه محیط بانی «داود آباد» و برج پرنده نگری حاشیه تالاب تحت حفاظت قرار می گیرد.
وسعت منطقه شکار ممنوع تالاب میقان اراک 25 هزار هکتار است که ناحیه ای کم ارتفاع، مردابی، با آب شور در مرکز آن قرار گرفته است.
این تالاب 60 درصد پرندگان منطقه و 16 درصد پرندگان کشور را در خود جای داده است. در تالاب میقان 80 گونه پرنده مشاهده گردیده است.
تالاب میقان اراک، سد 15 خرداد دلیجان، سدهای کمال صالح و هندودر شازند از مهمترین محل های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در استان مرکزی هستند.

پایان پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی