کد مطلب: 2748
  تاریخ انتشار:  1396/04/01 - 01:00


شکارچی ها در بوشهر مجازات شدند

رای جالب قاضی بوشهری برای 2 متخلف شکار و صید

یک قاضی در شهرستان دشتستان استان بوشهر در راستای ارتقا و اعتلای فرهنگ محیط زیستی برای 2 متخلف شکار و صید رای جالبی صادر کرد.
download 20170622010011-Safari_Hunter.jpg

یک قاضی در شهرستان دشتستان استان بوشهر در راستای ارتقا و اعتلای فرهنگ محیط زیستی برای 2 متخلف شکار و صید رای جالبی صادر کرد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این باره گفت: متهمین در حین شکار تعداد قابل توجهی پرنده همراه با حمل یک قبضه سلاح شکاری سوزنی که مربوط به فرد دیگری بود دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شدند .
حسین دلشب ضمن توضیح اینکه بزهکاری این دو متخلف پس از بررسی توسط قاضی پرونده در شعبه اول دادگاه عمومی سعد آباد شهرستان دشتستان ، محرز و مسلم و حکم نهایی برای ایشان صادر گردیده است اظهار داشت : همواره سازمان حفاظت محیط زیست و به تبع آن این اداره کل بر فرهنگ سازی و اصلاح و ارتقا مثبت نگرش جامعه نسبت به مسائل محیط زیستی کوشیده است و قضات محترم نیز تمام تلاش خود را برای تسریع و تسهیل در این روند بکار می گیرند .
به گفته دلشب، بر اساس رای قاضی ، بجز صدور محکومیت و پرداخت جرائم و جزای نقدی و غیر نقدی از سوی دادگاه، این متخلفین مکلفند طبق رای و به استناد قانون ، ظرف شش ماه از تاریخ قطعیت رای ،تصویر 50 گونه پرنده را به دلخواه و به ابعاد 10 در 15  تهیه و طی یک آلبوم تحویل اداره حفاظت محیط زیست نموده و رسید آن را به اجرای احکام کیفری ارائه دهند .
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یاد آور شد : متاسفانه بدلیل شکار و صید غیرمجاز در برخی مناطق استان گونه های منحصر به فرد و مختص به زیستگاههای موجود ، در خطر انقراض قرار گرفته اند و این یک زنگ خطر مهم برای مردم با فرهنگ استان بوشهر محسوب می شود .
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان