کد مطلب: 2740
  تاریخ انتشار:  1396/03/12 - 15:07


اطلاعیه محیط زیست اصفهان

تغییر رنگ آب زاینده رود

اطلاعیه حفاظت محیط زیست استان اصفهان در خصوص تغییر رنگ آب رودخانه زاینده رود در شهرستان های مبارکه ولنجان
download 20170602150758-13960310113720357110360110.jpg

اشکال در سیستم یکی از تصفیه خانه های آب شرب در حاشیه زاینده رود در تاریخ دهم خرداد ماه 96، باعث ورود مقداری پساب و گل و لای مربوط به تصفیه خانه مذکور و رودخانه زاینده رود شده و رنگ آب رودخانه را تحت تاثیر قرار داده است .
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، محل ورود این پساب پایین تر از محل برداشت آب شرب اصفهان بوده و هیچ گونه نگرانی در خصوص آب شرب وجود ندارد.
با پیگیری انجام یافته ظرف مدت یک و نیم ساعت مشکل پمپاژ رفع و ورود پساب به رودخانه قطع شده است و در حال حاضر کیفیت آب رودخانه در محدوده شهرستان لنجان به حالت طبیعی نزدیک شده و به زودی رنگ آب رودخانه عادی خواهد شد.با توجه به ترکیبات پساب خروجی از تصفیه خانه آب شرب، مصرف آب رودخانه در بخش کشاورزی ایرادی ندارد.

سید محسن سجاد دراین باره اظهار داشت: علت اصلی قرمزی آب رودخانه‌ بروز مشکلی فنی در یکی از پمپ‌های تصفیه خانه آب یزد بوده که سبب تغییر رنگ آب در محدوده شهرستان‌های مبارکه و لنجان شده است.
او با اشاره به اینکه با اقدامات پیشگیرانه یگان حفاظت زاینده‌رود رنگ آب در حال برگشت به حالت طبیعی است، افزود: گاهی برخی با بزرگ‌نمایی یک مسئله سبب نگرانی همه می‌شوند اما این مشکل در حال رفع شدن است و هیچ نگرانی در مورد سرایت آب به اصفهان یا ورود به تصفیه‌خانه وجود ندارد.
فرماندار لنجان خاطرنشان کرد: این تغییر رنگ در آب رودخانه زاینده‌رود هیچ مشکل زیست محیطی ایجاد نمی‌کند و هم اکنون در حال رفع شدن است.
رییس اداره منابع آب مبارکه و زرین شهر گفت: تعدادی از کارگران تصفیه خانه آب یزد در سده لنجان ، فیلترهای این تصفیه‌خانه را در رودخانه زاینده‌رود محدود ه مبارکه شست‌وشو کردند و رسوبات این فیلترها وارد رودخانه و موجب قرمز شدن آب رودخانه شده است.
سید مهدی میرباقری مواد موجود در  رسوبات را موجب تغییر رنگ آب بیان کرد و افزود: تا ساعتی دیگر با جریان آب، رنگ رودخانه محدوده شهر اصفهان هم قرمز رنگ میشود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری