کد مطلب: 2736
  تاریخ انتشار:  1396/03/05 - 18:22


اخطار سازمان حفاظت محیط زیست

مسببان آلودگی تالاب ها مجازات می شوند

معاون توسعه مدیریت ، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از مجازات برای مسببان آلودگی تالاب های کشور خبر داد.
download 20170526182257-pc644415917c910187f8c251f68f28b135_747835_orig.jpg

معاون توسعه مدیریت ، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از مجازات برای مسببان آلودگی تالاب های کشور خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما محمد مجابی با اعلام این خبر افزود:بسیار جای خوشحالی است که با اقدام سیاست های ابلاغی رهبری درخصوص محیط زیست دولت نیز توجهی ویژه به بخش های محیط زیست دارد و تعامل مثبتی بین مجلس و دولت به وجود آمده است .

او ادامه داد: از ابتدای سال 96 تاکنون دو مصوبه محیط زیستی مهم در حوزه تالاب ها و هوای پاک طبق مصوبه مجلس در پنج ماده قانونی به تصویب رسیده است.

معاون توسعه مدیریت ، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از این پس تخریب و آلودگی تالاب ها ممنوع اعلام شده و میزان حق آبه تالاب در زمان های خشکسالی و تر سالی توسط سازمان حفاظت محیط زیست محاسبه می شود و وزارت نیرو مکلف است آن را تامین کند و از طرفی دیگر اگر افرادی نسبت به تالاب تعدی کنند و برخوردهای خلاف و آثار مخرب به دنبال داشته باشند قانونگذار این موضوع را جرم انگاری کرده و با این متخلفان به صورت جریمه و جبران خسارت برخورد خواهد شد.

مجابی با اشاره به تعداد تالاب های کشور و اهمیت تالاب های ایران در جهان افزود: آنچه اهمیت دارد این است که ایران کشوری است که به نام تالاب شناخته می شود و کنوانسیون تالاب در جهان به نام کنوانسیون رامسر است و ما با داشتن بیش از 200 تالاب، از 41 نوع تنوع و اکوسیستم برخوردار هستیم و جزو کشورهای مهم حوزه تالاب در جهان به شمار می رویم.

او با اشاره به نهایی شدن قانون تالاب ها در کشور گفت: امیدوار هستیم که این قانون مراحل بعدی خود را طی کند و به تایید شورای نگهبان برسد و ریاست جمهوری آن را ابلاغ کند و از امسال بتوانیم آنرا اجرایی کنیم.

معاون توسعه مدیریت ، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در این مصوبه تمام کسانی که در آلودگی تالاب نقش داشته باشند نسبت به آنان جرم انگاری شده و بسته به نوع جرمی که صورت گرفته در طبقات مختلف با آنان برخورد شده است و براساس مصوبه مجلس در ابتدا باید جبران خسارت صورت بگیرد و در وهله بعد مجازات و جریمه انجام شود و این قانون به این موضوع پرداخته است.

 

پایان پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی