کد مطلب: 2705
  تاریخ انتشار:  1395/10/27 - 14:04


در نشست خبری اختتامیه کمپین یادگاری تو به زمین اعلام شد:

کمپانی‌ها در نهضت جنگل‌کاری مشارکت کنند/ سامسونگ سال 2017 یادگاری دیگری به زمین می‌دهد

شرکت‌ها و کمپانی‌های ایرانی و خارجی مستقر در ایران با الگو برداری از کمپین یادگاری تو به زمین سامسونگ در نهضت جنگل‌کاری کشور شرکت کنند.
download نشست خبری اختتامیه کمپین یادگاری تو به زمین

قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به موفقیت کمپین یادگاری تو به زمین شرکت سامسونگ و اینکه جنگل‌کاری جزو سیاست‌های اولویت دار سازمان جنگل‌ها است از همه شرکت‌ها و کمپانی‌های ایرانی و خارجی مستقر در ایران خواست با الگو برداری از این کمپین در نهضت جنگل‌کاری کشور شرکت کنند.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، ناصر مقدسی در نشست خبری اختتامیه کمپین یادگاری تو به زمین اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد جنگل‌های هیرکانی از نگاه دانشمندان متعدد دنیا پیوستگی جنگل‌های شمال است که باعث افزایش کارکردهای آن شده است.
وی با بیان اینکه داخل زون دو میلیون هکتاری این جنگل‌ها حفره‌های باز دیده می‌شود، گفت: این حفره‌ها به جنگل‌ها آسیب می‌زنند و گاه فرصت ساخت و ساز در دل جنگل‌ها را فراهم می‌کنند. بنابراین کار اصلی سازمان جنگل‌ها پر کردن این حفره‌ها است تا بتوانیم سیستم یکپارچه هیرکانی را داشته باشیم.
قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه جنگل‌های هیرکانی اولویت بسیاری در سیاست‌های سازمان جنگل‌ها دارد گفت: اعمال حفاظت موثرتر از طریق اجرای طرح‌های جنگل کاری صورت می‌گیرد. «پروژه یادگاری تو به زمین» در زمان خوبی آغاز شده است زیرا در این مقطع در ایران در حال گذار از مرحله جنگل داری کلاسیک به جنگل داری پایدار هستیم.
وی با بیان اینکه موج جنگل‌کاری در ایران در وسعتی به اندازه 250 هزار هکتار امکان توسعه دارد اظهار کرد: کشور کره جنوبی در حوزه فعالیت در زمینه منابع طبیعی و جنگل‌ کاری جزو کشورهای پیشتاز نمونه و موفق است. سال گذشته با وزیر جنگل داری کره جنوبی در ایران نشست مشترک داشتیم که طی آن توافقنامه‌ای بین سازمان جنگل‌ها و وزارت جنگل داری این کشور منعقد شد.
قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طبق این توافقنامه گروه کارشناسی مشترک از دو کشور ایران و کره جنوبی بازدید خواهند کرد. همچنین طرح جنگل کاری انجام شده تحت عنوان یادگاری تو به زمین می‌تواند یکی از موضوعات مذاکرات ما با کشور کره جنوبی باشد تا چنین طرح‌هایی در آینده ادامه پیدا کند.
مقدسی با اشاره به سطح چهار میلیارد هکتاری جنگل‌های جهان اظهار کرد: طی دو قرن اخیر سطح هشت میلیارد هکتاری جنگل‌های دنیا به چهار میلیارد هکتار به علت صنعتی شدن جهان کاهش پیدا کرد. بر اساس گزارش فائو سطح جنگل زدایی سالیانه در دنیا حدود 12 میلیون هکتار است. این رقم رقم نگران کننده‌ای است.
قائم مقام سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه بعد از بخش انرژی جنگل زدایی با 22 درصد تولید گازهای گلخانه‌ای نقش مهمی در وضعیت جهان دارد گفت: جنگل‌ها از این منظر نقش مهمی را ایفا می‌کنند که می‌توانند تا حد بالایی در کاهش گازهای گلخانه‌ای نقش داشته باشند. ایران کشوری است که به پوشش کم جنگلی دارد. هشت درصد سرزمین ما را جنگل تشکیل می‌دهد بنابراین جنگل داری باید جزو سیاست‌های پایدار کشور ما باشد.
مقدسی با اشاره به نقش جنگل‌ها به عنوان ذخیره گاه منابع آبی اظهار کرد: بایستی مجموعه حمایت‌ها برای حفاظت از جنگل‌های هیرکانی، جنگل‌های زاگرس و جنگل‌های ایران توران ایجاد شود. در همین راستا لازم است شرکت‌های مختلف به ویژه شرکت‌های خودروساز که نقش مهمی در تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای دارند طی هماهنگی و همکاری با سازمان جنگل‌ها نهضت جنگل کاری را تقویت کنند.
خلعتبری - مدیرکل دفتر جنگل کاری سازمان جنگلها نیز در مورد هزینه‌های اجرای طرح جنگل کاری و انجام پروژه یادگاری تو به زمین گفت: با توجه به شرایط توپوگرافی مناطق مختلف اعم از کوهستانی، جلگه‌ای و ... هزینه جنگل‌کاری‌ها متفاوت است. این طرح در منطقه جواهر ده شهر رامسر اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: از آنجا که این منطقه دسترسی راحت و خوبی به جاده دارد هزینه آنها نسبت به سایر جاها کمتر شد. از سوی دیگر پیمانکار متعهد شده دو تابستان پیش رو یعنی تابستان 96 و 97 آبیاری این نهال‌ها را داشته باشد.

سامسونگ بیش از استفاده صرف از کره زمین خود را متعهد به حفاظت از این کره خاکی می‌داند
بام سوک هانگ – مدیرعامل سامسونگ ایران نیز در این نشست با اشاره به این که گرم شدن زمین حمایت از نسل‌های کنونی و آینده کره زمین را به خطر انداخته است افزود: ما میراث‌دار میراث مشترک جهانیم و باید همگی تلاش کنیم تا گام‌های موثری برای آینده زمین برداریم.
وی تصریح کرد: شرکت سامسونگ بیش از استفاده صرف از کره زمین خود را متعهد به حفاظت از محیط زیست این کره خاکی می‌داند و بر این اساس تلاش می‌کنیم در حفاظت از کره زمین تا حد امکان پیشتاز باشیم.
مدیرعامل سامسونگ ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه خودمان را با افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای در معرض خطر قرار داده‌ایم و ضروری است در این شرایط همه تلاش کنیم تا این طبیعت صدمه دیده را به حالت قبل بازگردانیم.

تلاش خواهیم کرد تا در سال 2017 میلادی یادگاری دیگری هم به زمین بدهیم
فرناز فرضی – مدیر روابط عمومی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت سامسونگ
با اشاره به این که کمپین "یادگاری تو به زمین" یکی از پروژه‌های مسوولیت اجتماعی سامسونگ است که با همکاری بخش موبایل این شرکت اجرا شد افزود: موضوع محیط زیست به عنوان یکی از شاخه‌های مسوولیت اجتماعی سامسونگ است و این مقوله محدود به ایران نیست و شرکت سامسونگ در همه دنیا در حوزه محیط زیست با توجه به شرایط جعرافیایی کشورها در این حوزه فعالیت می‌کند.
وی با بیان این که کمپین "یادگاری تو به زمین" یکی از کمپین‌های موفق سامسونگ است که با همکاری سازمان جنگل‌ها اجرایی شده است گفت: برنامه ما این است که در سال 2017 میلادی بحث حفاظت از محیط زیست را ادامه دهیم.
مدیر روابط عمومی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت سامسونگ با تاکید بر این که در حوزه محیط زیست خیلی جای کار وجود دارد گفت: سامسونگ در این کمپین تلاش کرد تا یادگاری بهتری به زمین بدهد و تلاش خواهیم کرد تا در سال 2017 میلادی یادگاری دیگری هم به زمین بدهیم.

مشارکت کنندگان در پروژه یادگار تو به زمین گواهی کاشت درخت گرفتند
مهسا سرافرازی - مدیر پروژه یادگار تو به زمین شرکت سامسونگ
با اشاره به اینکه مدت زمان این طرح از 10 مهر تا 10 آذرماه بود گفت: متعهد شدیم 121 هزار نهال در مساحتی حدود 110 هکتار در منطقه جواهر ده بکاریم.
وی با اشاره به اینکه پیمانکار طرح نیز توسط سازمان جنگل‌ها انتخاب شد گفت: در ابتدا حصارکشی عرصه 110 هکتاری به منظور مقابله با مزاحمت دام‌ها برای نهال‌ها صورت گرفت سپس کندن گودال‌ها با نظارت فنی سازمان جنگل‌ها انجام شد و در آخر نهال کاری به صورت 50 درصد سوزنی برگ و 50 درصد پهن برگ اتفاق افتاد. درختان کاشته شده در طی این طرح شامل ون، کاج سیاه، افرای شیردار، بلوط ایرانی، گیلاس وحشی،‌ گلابی وحشی بوده است.
مدیر پروژه یادگار تو به زمین شرکت سامسونگ با بیان اینکه لیلا حاتمی هنرپیشه کشور به عنوان سفیر کمپین اولین نهال را کاشت گفت: همراهان کمپین بتدریج در روند اجرای طرح افزایش پیدا کرد. به همین منظور روند پیشرفت از طریق ایمیل به آنها ارسال می‌شد. همچنین بعد از کاشت نهال یک گواهی کاشت برای همراهان و اعضای کمپین صادر شد که در آن نام فرد به علاوه اسم و نوع درخت کاشته شده ذکر شد.
سرافرازی با اشاره به اینکه تا امروز 100 هزار نهال در جواهر ده کاشته شده است گفت: بقیه نهال‌ها در صورت بهبود شرایط جوی به سرعت کاشته خواهند شد. همچنین کمپین متعهد شده تا مدت دو سال از نهال‌ها نگهداری کند. در این مدت آبیاری نهال‌ها انجام می‌شود و در صورتیکه هر نهالی خشک شد مجددا کاشته می‌شود. بعد از دو سال این عرصه تقدیم سازمان جنگل‌ها خواهد شد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) مشارکت کنندگان در این کمپین می‌توانند با مراجعه به سایت www.greengalaxy.ir از نوع گونه کاشته شده و موقعیت جغرافیایی آن بر روی نقشه مطلع شوند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی