کد مطلب: 26972
  تاریخ انتشار:  1402/10/16 - 13:40


احتمال جابجایی شهرک‌های سرب و روی زنجان

حشمتی تأکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست نظارت مستمر را انجام خواهد داد تا فعالیت این صنایع در راستای توسعه پایدار باشد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست مسئله فعالیت شهرک‌های سرب و روی را یکی از مشکلات اساسی استان دانست و گفت: قرار است در این خصوص جلسات ویژه‌ای برگزار شود و اگر امکان جابجایی وجود داشت، این شهرک‌ها جابجا شوند، در غیر این صورت با الزامات زیست‌محیطی سفت و سخت‌تری به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، ایرج حشمتی درباره برپایی میز خدمت سازمان حفاظت محیط زیست در استان زنجان اظهار کرد: در آستانه  دومین سفر رییس جمهوری و هیئت دولت به استان زنجان، به همراه مسئول بازرسی، مدیریت عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست از روز پنجشنبه (۱۴ دی‌ماه) میز خدمت استان را برپا کردیم و پاسخگوی ۲۱ نفر از فعالان اقتصادی استان بودیم.

وی ادامه داد: این فعالان مشکلاتی را در رابطه با تولید داشتند که در برخی موارد با صدور دستوراتی مقرر شد تا با رعایت الزامات زیست‌محیطی مشکلشان حل شود. برخی دیگر از این درخواست‌ها نیازمند مطرح شدن در کمیسیون ذیل ماده ۱۱ هستند ولازم است سایر دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های صنعتی نیز دیدگاه‌های خود را مطرح کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: یک مشکل فعالان اقتصادی استان مربوط به مجوزهای سامانه جامع محیط زیست است. وزارت صمت نیز باید عضو این سامانه می‌شد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است و مجوز احداث به‌صورت دستی صادر می‌شود که این موضوع باعث زمان‌بر شدن صدور مجوزها شده است. انتظار می‌رود اداره صمت استان هرچه زودتر در سامانه عضو و روند بررسی و صدور مجوزها تسریع شود.

وی با بیان اینکه مسئله استقرار صنایع در حریم کیفی و کمی رودخانه یکی از مسائل مهم استان زنجان است، گفت: شرکت آب منطقه ای و وزارت نیرو باید نظر صریح خود را در این باره اعلام کنند تا بتوانیم تصمیم‌گیری کنیم و به فعالان اقتصادی پاسخ بدهیم. تا زمان حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

حشمتی در ادامه اظهارکرد: مسئله دیگر مربوط به خسارتی بود که امسال و سال‌های گذشته حیات وحش به باغات و مزارع در حاشیه مناطق وارد کرده بودند. این افراد از سال‌های گذشته طلب دارند که مقرر شد هماهنگی لازم برای پرداخت مطالبات مردم پیگیری شود. بر این اساس تفاهمنامه صندوق ملی محیط زیست با بیمه رازی برای پرداخت خسارات حیات وحش به مردم منعقد شده است تا این خسارات در اسرع وقت پرداخت شود.

وی مسئله فعالیت شهرک‌های سرب و روی را یکی از مشکلات اساسی استان دانست و گفت: قرار است در این خصوص جلسات ویژه‌ای با معاون وزیر صمت و مدیرکل محیط زیست استان برگزار شود و اگر امکان جابجایی وجود داشت، این شهرک‌ها جابه‌جا شوند، در غیر این صورت با الزامات زیست‌محیطی سفت و سخت‌تری به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، حشمتی تأکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست نظارت مستمر را انجام خواهد داد تا فعالیت این صنایع در راستای توسعه پایدار باشد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری