کد مطلب: 26962
  تاریخ انتشار:  1402/10/12 - 14:54


کشاورزی نوین با فراخوان کارآفرینان برتر کشاورزی

وقت آن رسیده است که رویکردی نوآورانه در زمینه کشاورزی داشته باشیم بنابراین به کارآفرینانی نیاز داریم که در این زمینه با ما همراه شوند.

وقت آن رسیده است که رویکردی نوآورانه در زمینه کشاورزی داشته باشیم بنابراین به کارآفرینانی نیاز داریم که در این زمینه با ما همراه شوند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ویفروم، جوامع و کشاورزان در خط مقدم شدیدترین تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی هستند که به‌طور فزاینده‌ای بر تولید و مصرف مواد غذایی تأثیر می‌گذارند.

در حال حاضر خشکسالی، بیابان‌زایی طولانی، تخریب زمین، بارندگی غیرقابل اعتماد، سیل شدید، طوفان‌های شدیدتر و دمای شدید اغلب در حال افزایش هستند.

این مسائل توانایی افراد برای پرورش غذا و داشتن رژیم غذایی سالم و ایمن را مختل می‌کند و آنان را در تنگنای اقتصادی قرار می‌دهد زیرا جریان درآمد اولیه آنان با نوسانات آب‌وهوایی تهدید می‌شود. سیستم‌های غذایی بیش از ۱۰ تریلیون دلار یا بیش از ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی امروز را نشان می‌دهند و ۴۰ درصد از همه مشاغل به نوعی به سیستم غذایی مرتبط هستند.

سیستم کشاورزی غذایی شامل سفر غذا از مزرعه به سفره و فراتر از آن می‌شود. غذا تمام جنبه‌های زندگی ما را درک می‌کند و به هر گوشه از کره زمین می‌رسد اما به جای استفاده از پتانسیل عظیم برای تأثیر مثبت، روش‌های فعلی تولید مواد غذایی به محیط آب وهوایی ما آسیب می‌زند.

درک نقش کشاورزی در تشدید این رویدادهای شدید آب‌وهوایی ضروری است. به یک سوم از انتشار گازهای گلخانه‌ای و ۷۰ درصد از برداشت آب شیرین کمک می‌کند که منجر به جنگل‌زدایی گسترده می‌شود. به همین دلیل است که ما از کارآفرینان مواد غذایی می‌خواهیم تا از طریق چالش کشاورزان باهوش‌تر آب‌وهوا با این مسائل مقابله کنند.

پرداختن به تأثیر تغییرات آب‌وهوایی بر سیستم‌های کشاورزی و غذایی برای توسعه پایدار بسیار مهم است، به‌ویژه اگر قصد داشته باشیم در مسیر دستیابی به دستور کار ۲۰۳۰ باشیم. ما برای مقابله مؤثر با این چالش، به راهبردهای جامعی نیاز داریم که اقدامات سازگاری با آب‌وهوا و اقدامات کاهش را در شیوه‌های کشاورزی ادغام کند و شامل سرمایه‌گذاری در انواع محصولات انعطاف‌پذیر، تکنیک‌های مدیریت زمین پایدار و فناوری‌های کشاورزی هوشمند با آب‌وهواست.

نوآوری، برای راه‌حل حیاتی است زیرا می‌تواند به راه‌حل‌های جهشی کمک کند. ما می‌توانیم با به کارگیری فناوری‌های پیشرفته مانند کشاورزی دقیق، کشاورزی عمودی و آگرواکولوژی، بهره‌وری کشاورزی را افزایش دهیم و در عین حال اثرات زیست‌محیطی را به حداقل برسانیم. با این حال، اقدامات فوری مورد نیاز است زیرا مسیرهای فعلی نشان می‌دهد که ما از مسیر دستیابی به اهداف توسعه پایدار  مرتبط با گرسنگی، فقر و اقدام آب‌وهوایی خارج هستیم.

چالش کشاورزان باهوش‌تر اقلیمی فراخوانی برای راه‌حل‌هایی است که از رویکردهای کشاورزی هوشمند با آب‌وهوا برای بهبود تولید غذا، ارتقای استانداردهای زندگی بهتر، پاسخگویی به تغییرات آب‌وهوایی و منجر به مراقبت کارآمد از منابع سیاره در اکوسیستم‌های غذایی حمایت می‌کند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار سایر رسانه ها