کد مطلب: 26925
  تاریخ انتشار:  1402/10/02 - 15:21


برنامه مدیریت تالاب بین‌المللی پارک ملی بوجاق تدوین شد

با اتمام روند تدوین برنامه مدیریت تالاب بین‌المللی پارک ملی بوجاق، این برنامه برای تصویب به شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان ارسال می‌شود.

با اتمام روند تدوین برنامه مدیریت تالاب بین‌المللی پارک ملی بوجاق، این برنامه برای تصویب به شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان ارسال می‌شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، پس از برگزاری کارگاه‌های متعدد، نشست نهایی تدوین برنامه مدیریت تالاب بین‌المللی پارک ملی بوجاق با حضور نمایندگان دفترحفاظت و احیای تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست، شرکت آب منطقه‌ای، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان جهاد کشاورزی، جوامع محلی و پژوهشکده علوم محیطی جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد.

در این نشست، ضمن بررسی نهایی برنامه مدیریت زیست بومی تالاب بین‌المللی پارک ملی بوجاق که توسط پژوهشکده علوم محیطی جهاد دانشگاهی گیلان و با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط و جوامع محلی تهیه شده، کلیات برنامه مذکور تایید و برنامه نهایی جهت تصویب در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان آماده شد.

گفتنی است برنامه مدیریت زیست‌بومی تالاب بر مبنای مشخصه‌ها و ارزش‌های کلیدی تالاب، به منظور حفاظت و پایدارسازی کارکردهای آن با مشارکت تمامی ذی‌نفعان تالاب تدوین می‌شود. این سند مشخص کننده‌ الزام‌ها، تعهدها و مسئولیت‌های نهادهای ذیربط به منظور دستیابی به اهداف مورد توافق است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۸۴، اقدام به پیاده‌سازی این رویکرد در تالاب‌های کشور و استقرار دبیرخانه ملی مدیریت زیست‌بومی کرده‌است. تا کنون برنامه مدیریت جامع با رویکرد زیست‌بومی برای بیش از ۴۰ تالاب کشور تدوین شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط دریایی