کد مطلب: 26826
  تاریخ انتشار:  1402/09/10 - 16:28


علائم حیاتی زمین در حال نابودی است

گوترش در افتتاحیه این اجلاس نیز طی سخنانی هشدار داد که فاجعه آب و هوایی واقعی در پیش است و گفت که امسال گرمترین سال تاریخ بشر خواهد بود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در دومین روز از اجلاس اقلیمی «کاپ ۲۸» در دبی، بار دیگر در مورد پیامدهای تغییرات آب و هوایی هشدار داد و خواهان اقدامات بنیادین برای متوقف کردن خطرات ناشی از آن شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، وی از سران جهان خواست تا برای آینده‌ای بدون سوخت‌های فسیلی برنامه ریزی کنند و گفت که هیچ راه دیگری برای مهار گرمایش جهانی وجود ندارد.

گوترش تاکید کرد: خشکسالی‌های اخیر و آتش‌سوزی‌های جنگلی نشان داده است که «علائم حیاتی زمین» در حال نابودی است.

کنفرانس سالانه تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (کاپ ۲۸) از روز گذشته (پنج‌شنبه) به میزبانی امارات آغاز شد و قرار است طی دو هفته آینده با حضور برخی از سران کشورهای جهان در دبی به کار خود ادامه دهد.

گوترش در افتتاحیه این اجلاس نیز طی سخنانی هشدار داد که فاجعه آب و هوایی واقعی در پیش است و گفت که امسال گرمترین سال تاریخ بشر خواهد بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سطح دریاها و دمای آب دریاها به بالاترین میزان خود رسیده است و میزان یخ قطب به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

او گفت که هدف از این اجلاس باید حذف کامل سوخت‌های فسیلی باشد.

نشست سالانه تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (کاپ ۲۸) از روز گذشته در دبی آغاز به کار کرده است. از جمله اهداف این نشست دو هفته‌ای که در حدود ۷۰ هزار نفر در آن شرکت‌ دارند، ارزیابی توافقات پیشین برای کنترل افزایش دمای زمین اعلام شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان