کد مطلب: 26825
  تاریخ انتشار:  1402/09/10 - 14:18


سیل در سومالی بیش از یک میلیون نفر را آواره کرد

مقامات سومالی می‌گویند بیش از یک میلیون نفر در این کشور به دلیل ادامه بارندگی‌ها و سیل شدید، خانه‌های خود را ترک کرده و آواره شده‌اند.

مقامات سومالی می‌گویند بیش از یک میلیون نفر در این کشور به دلیل ادامه بارندگی‌ها و سیل شدید، خانه‌های خود را ترک کرده و آواره شده‌اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مقامات اعلام کردند که حوادث مرتبط با این سیل تاکنون بیش از ۱۰۰ قربانی نیز داشته است.

سومالی و کشورهای همسایه‌اش در شرق آفریقا از اوایل اکتبر تحت تاثیر باران‌های شدید قرار گرفته‌اند. کارشناسان می‌گویند که سومالی یکی از آسیب پذیرترین کشورها در برابر تغییرات اقلیمی است.

بسیاری از قربانیان سیل اخیر، همچنین به تازگی بدترین خشکسالی را که سومالی در دهه‌های اخیر با آن مواجه بوده است، تجربه کردند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد با اشاره به تفاوت در دمای سطح دریا در قسمت‌های مختلف اقیانوس هند می‌گوید که بارش‌ها با تأثیر ترکیبی دو پدیده آب و هوایی - ال نینو و دوقطبی- بدتر شده است.

دانشمندان هشدار می‌دهند که بحران آب و هوا به افزایش سیل و خشکسالی دامن می‌زند.

سومالی ظرف یک سال اخیر شاهد باران‌های شدید و کم سابقه بوده است، باران‌هایی که بر زندگی بیش از یک میلیون نفر اثر گذاشته است.

پیش‌بینی می‌شود بارندگی‌های شدید تا اوایل سال آینده میلادی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان