کد مطلب: 26814
  تاریخ انتشار:  1402/09/08 - 10:24


پیشنهاد جدید سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در مقابله با تغییرات آب و هوایی

سیستم‌های غذایی حدود یک سوم از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی را تشکیل می‌دهند و بیشتر این ردپای با دامداری مرتبط شده که منبع اصلی متان، جنگل‌زدایی و از بین رفتن تنوع زیستی است.

به کشورهای توسعه‌یافته جهان گفته می‌شود که اشتهای بیش از حد خود برای گوشت را به‌عنوان بخشی از اولین طرح جامع همسو کردن صنعت کشاورزی جهانی با توافق‌نامه آب‌وهوای پاریس کاهش دهند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، انتظار می‌رود نقشه راه سیستم‌های غذایی جهانی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در اجلاس COP۲۸ در ماه آینده منتشر شود.

فائو اظهار کرد: به کشورهایی که بیش از حد گوشت مصرف می‌کنند توصیه می‌شود که میزان مصرف خود را محدود کنند، در حالی که کشورهای در حال توسعه که مصرف کم گوشت، چالش رایج تغذیه است، باید دامداری خود را بهبود بخشند.

سیستم‌های غذایی حدود یک سوم از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی را تشکیل می‌دهند و بیشتر این ردپای با دامداری مرتبط شده که منبع اصلی متان، جنگل‌زدایی و از بین رفتن تنوع زیستی است.

هدف از این گزارش در مورد گوشت ارسال پیامی روشن به دولت‌هاست اما سیاستمداران در کشورهای ثروتمندتر معمولاً از سیاست‌هایی که با هدف تأثیرگذاری بر رفتار مصرف‌کننده انجام می‌شود، اجتناب می‌کنند، به‌ویژه در مواردی که شامل کاهش مصرف اقلام روزمره می‌شود.

داده‌های فائو نشان داد که یک آمریکایی به‌طور متوسط حدود ۱۲۷ کیلوگرم گوشت در سال مصرف می‌کند در حالی که این میزان در نیجریه هفت کیلوگرم و در جمهوری دموکراتیک کنگو فقط سه کیلوگرم است. کمیسیون Eat-Lancet به مردم توصیه می‌کند که بیش از ۱۵.۷ کیلوگرم گوشت در سال مصرف نکنند.

امارات متحده عربی از دولت‌ها خواسته است تا بیانیه‌ای را امضا کنند و متعهد شوند تغییر غذا را در برنامه‌های کاهش و سازگاری ملی خود لحاظ کنند. اجلاس COP۲۸ در ۱۰ دسامبر روز غذا، کشاورزی و آب برگزار خواهد شد و اولین روزی است که به سیستم‌های غذایی اختصاص داده شده است و شامل هر چیزی از نحوه رشد، پردازش، توزیع، مصرف یا دور ریختن غذا می‌شود.

لازم به‌ذکر است که دو سوم پذیرایی این اجلاس گیاهی خواهد بود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان