کد مطلب: 26810
  تاریخ انتشار:  1402/09/07 - 11:13


هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره ذوب شدن یخ‌های قطب جنوب

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته (دوشنبه) نسبت به ذوب شدن یخ های قطب جنوب هشدار داد و خواستار اقدام جهانی علیه «آشوب آب و هوایی» شد.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته (دوشنبه) نسبت به ذوب شدن یخ های قطب جنوب هشدار داد و خواستار اقدام جهانی علیه «آشوب آب و هوایی» شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
گوترش در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در مورد بحران آب و هوایی پس از سفر اخیر خود به شیلی و قطب جنوب به خبرنگاران گفت: ایستادن روی یخ‌های قطب جنوب و شنیدن مستقیم از دانشمندان در مورد اینکه یخ‌های قطب جنوب با چه سرعتی در حال ناپدید شدن هستند، عمیقاً تکان‌دهنده است.

او گفت که در حال حاضر یخ‌های قطب جنوب و گرینلند با هم سه برابر سریعتر از اوایل دهه ۱۹۹۰ ذوب می شوند.

گوترش همچنین گفت که سپتامبر امسال، یخ دریای قطب جنوب ۱.۵ میلیون کیلومتر مربع کوچکتر از میانگین این زمان از سال بوده و افزود: امسال، یخ های دریای قطب جنوب به پایین ترین حد خود رسید. این برای همه ما مهم است. تغییرات قطب جنوب تنها در قطب جنوب نمی ماند، ما در دنیایی به هم پیوسته زندگی می کنیم.

گوترش با توجه به کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (COP۲۸) که قرار است اواخر این هفته آغاز شود، گفت که رهبران جهان باید این چرخه را بشکنند.

دبیر کل سازمان ملل در این باره اذعان کرد: راه حل ها به خوبی شناخته شده اند. رهبران جهان باید برای محدود کردن افزایش دمای جهانی به ۱.۵ درجه سانتیگراد، محافظت از مردم در برابر تغییرات آب و هوایی و پایان دادن به عصر مصرف سوخت های فسیلی، اقدام کنند.

کاپ ۲۸ بیست‌وهشتمین نشست اقلیمی سالانه سازمان ملل متحد است که دولت‌ها در آن درباره روش‌های محدود کردن و آمادگی برای تغییرات اقلیمی آینده بحث و گفتگو می‌کنند.

این نشست قرار است در دبی، شهر پرجمعیت امارات متحده عربی از ۳۰ نوامبر تا ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳ برگزار شود.

کاپ مخفف «کنفرانس اعضای شرکت‌کننده» است. اعضای شرکت‌کننده در این کنفرانس کشورهایی هستند که کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره تغییر اقلیم در سال ۱۹۹۲ را امضا کرده‌اند.

گوترش تاکید کرد: ما به یک تعهد روشن و معتبر برای حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی در یک چارچوب زمانی نیاز داریم. باید برای قطب جنوب اقدامی بکنیم.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان