کد مطلب: 26789
  تاریخ انتشار:  1402/09/01 - 14:49


راهکاری برای کاهش ۷۴ درصدی انتشار کربن

تعطیلی کارخانه‌های زغال‌سنگ می‌تواند انتشار کربن آسیا و اقیانوسیه را تا ۷۴ درصد کاهش دهد.

تعطیلی کارخانه‌های زغال‌سنگ می‌تواند انتشار کربن آسیا و اقیانوسیه را تا ۷۴ درصد کاهش دهد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از بیزینس، بر اساس یافته‌های منتشر شده، سطح انتشار کربن تولید شده توسط نیروگاه‌های زغال‌سنگ در آسیا-اقیانوسیه می‌تواند از هم اکنون تا سال ۲۰۵۰ تا ۷۴ درصد کاهش یابد. این کاهش‌ها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که نیروگاه‌ها به‌گونه‌ای حذف شوند که کمترین اختلال را در اقتصاد، مشاغل و دسترسی برق به همراه داشته باشد.

در این گزارش آمده است که کاهش ۷۴ درصدی معادل ۱۶۰ گیگاتن معادل دی‌اکسیدکربن است که از انتشار آن در جو جلوگیری می‌شود، در مقایسه با سناریویی که کارخانه‌های زغال‌سنگ تا زمان بازنشستگی مورد نظر خود به فعالیت ادامه می‌دهند.

سطح کاهش انتشار کربن نیز بر اساس بازارها متفاوت است، بنگلادش می‌تواند انتشار خود را تا ۹۵ درصد کاهش دهد، در حالی که تایوان به کاهش ۳۹ درصدی می‌رسد.

با فرض اینکه هر بازار منظم‌ترین مسیر انتقال خود را دنبال می‌کند، برخی از آنها مانند هند، اندونزی و بنگلادش قادر خواهند بود تولید برق زغال سنگ را بیش از ۱۰۰ درصد از سهم خود از بودجه کربن جهانی برای استفاده از انرژی با سوخت زغال‌سنگ کاهش دهند.

سایر بازارها مانند استرالیا و تایوان می‌توانند تولید برق زغال سنگ خود را کمتر از ۶۰ درصد سطح مورد نیاز برای رسیدن به صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ برای بخش زغال سنگ منطقه کاهش دهند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار سایر رسانه ها