کد مطلب: 26784
  تاریخ انتشار:  1402/08/30 - 12:33


گرما در بولیوی قربانی گرفت

دولت بولیوی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که ۱۳ نفر در روزهای اخیر بر اثر گرمازدگی در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

دولت بولیوی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که ۱۳ نفر در روزهای اخیر بر اثر گرمازدگی در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مقامات هواشناسی از افزایش دمای بی‌سابقه در این کشور خبر داده‌اند و «ماریا رنه کاسترو»، وزیر بهداشت نیز اعلام کرد که همه قربانیان از بیماری‌هایی همچون دیابت یا فشار خون رنج می‌بردند.

وی افزود: در ۱۰۰ درصد موارد، کم آبی شدید یا متوسط تا شدید وجود داشته و دلیل مرگ این افراد نیز همین بوده است.

سازمان هواشناسی بولیوی روز گذشته از ثبت رکورد گرما در حداقل ۱۵ شهر این کشور خبر داد که در برخی مناطق بین ۳۶ تا ۴۱ درجه سانتی‌گراد بوده است.

علاوه بر گرما، بخش‌هایی از شمال شرق و غرب بولیوی را نیز دود قابل توجهی از آتش‌سوزی‌های جنگلی در بر گرفته که هنوز تحت کنترل قرار نگرفته‌اند.

افزایش دما با سوزاندن جنگل‌ها و مراتع تشدید می‌شود؛ عملی که برای افزایش مناطق کشاورزی انجام می‌شود.

بر اساس آخرین گزارش وزارت محیط زیست بولیوی، شعله‌های آتش امسال ۲.۹ میلیون هکتار از جمله دو میلیون هکتار بوته‌زار و علفزار و ۹۳۵ هزار هکتار جنگل را سوزانده است.

میزان گرم شدن زمین در طولانی‌مدت اکنون در مقایسه با دوران پیشاصنعتی زمین، پیش از انقلاب صنعتی و دورانی که بشر هنوز استفاده از سوخت‌های فسیلی را شروع نکرده بود، حدود ۱.۱ تا ۱.۲ درجه سانتی‌گراد است.

هرچند جهان با وجود همه تلاش‌ها برای مهار گازهای گلخانه‌ای در مسیر رسیدن به میزان افزایش دمای حدود ۲.۵ درجه سانتی‌گراد تا سال ۲۱۰۰ است. سازمان ملل اعلام کرده است که حفظ حد ۱.۵ درجه سانتی‌گراد افزایش دما به سرعت در حال ناممکن شدن است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان