کد مطلب: 26768
  تاریخ انتشار:  1402/08/25 - 13:47


بزرگترین آلاینده جهان در مسیر کاهش کربن

انتشار کربن در چین طی سال آینده با رونق انرژی پاک کاهش می‌یابد.

انتشار کربن در چین طی سال آینده با رونق انرژی پاک کاهش می‌یابد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بر اساس نتایج گزارش جدید، افزایش تولید برق پاک، انتشار کربن در چین طی سال آینده را کاهش می‌دهد و می‌تواند بزرگترین آلاینده جهان را در مسیر کاهش مداوم قرار دهد.

لوری میلی ویرتا، تحلیلگر ارشد مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک اظهار کرد که نصب نیروگاه‌های خورشیدی، بادی، هسته‌ای و آبی در سال جاری باید برق کافی برای تامین انرژی کل چین تولید کند. این مقدار برای پوشش تقاضای برق جدید در چین بیش از اندازه کافی خواهد بود و وابستگی این کشور را به زغال سنگ و انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از آن کمتر می‌کند.

میلی ویرتا  گفت که این کاهش یک ساله یا ادامه کاهش به توانایی چین برای حفظ سطح استقرار انرژی پاک در سال جاری در مواجهه با محدودیت‌های شبکه و مخالفت سیاسی لابی زغال‌سنگ بستگی دارد.

کاهش مستمر به این معنی است که انتشار گازهای گلخانه‌ای چین هفت سال کامل قبل از هدف سال ۲۰۳۰ تحت توافق پاریس به اوج خود می‌رسد.

با وجود اینکه چین مقادیر بی‌سابقه انرژی پاک را به کار می‌گیرد اما نیروگاه‌های زغال سنگ جدیدی نیز ایجاد می‌کند. انتشار گازهای گلخانه‌ای در طول سه ماهه سوم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد افزایش یافته و این زمانی است که سیاست‌های سختگیرانه کووید صفر و محدودیت فعالیت اقتصادی بود.

اجلاس آب وهوای COP۲۸ در دبی در اواخر این ماه، آزمون بعدی تمایل چین برای ارائه کربن‌زدایی سریعتر از اقتصادش را ارائه خواهد کرد.

میلی‌ویرتا گفت: «سرمایه‌گذاری بی‌سابقه در زنجیره‌های تامین تولید فناوری کم کربن همچنین به این معنی است که چین در واقع یک شرط اقتصادی و مالی بزرگ بر روی موفقیت انتقال انرژی جهانی گذاشته است که می‌تواند بر موقعیت دیپلماتیک آن تأثیر بگذارد.»

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان