کد مطلب: 26692
  تاریخ انتشار:  1402/08/03 - 14:36


منتظر این رکورد نیز باشیم

انتظار می‌رود انتشار جهانی دی‌اکسیدکربن در سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود برسد.

انتظار می‌رود انتشار جهانی دی‌اکسیدکربن در سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود برسد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ارث، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که انتشار جهانی دی‌اکسیدکربن در مسیر افزایش تقریباً یک درصدی قرار دارد و رکورد جدیدی را در سال ۲۰۲۳ به ثبت می‌رساند.

کارشناسان معتقدند که انتشار کربن با تهدید قریب الوقوع تأثیرات فاجعه بار آب‌وهوا، باید در این دهه تقریباً به نصف کاهش یابد تا به اهداف جهانی برسد. این اهداف در جهت مهار گرمایش جهانی و جلوگیری از عواقب ناگوار برای محیط زیست هستند.

آلودگی دی‌اکسیدکربن، عامل اصلی در اثر گلخانه‌ای است، فرآیندی که از طریق آن گرما در نزدیکی سطح زمین به دام می‌افتد و منجر به گرم شدن کره زمین می‌شود.

هنگامی که فعالیت‌های انسانی مانند سوزاندن سوخت‌های فسیلی، دی‌اکسیدکربن را منتشر می‌کند، این گازها گرمای پرتوهای خورشید را در داخل جو به دام می‌اندازند. گرمای محبوس شده باعث افزایش دمای کره زمین می‌شود.

برخی از پیامدهای اولیه ذوب شدن یخ‌ها و یخچال‌های طبیعی، حوادث آب‌وهوایی مکرر و شدید، تغییر الگوی بارش و بالا آمدن سطح دریاست.

بهترین سناریو کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی به میزان پنج درصد در سال جاری است و بر اساس این تحقیق، به جای اینکه شاهد کاهش باشیم، محتمل‌ترین طرح برای سال ۲۰۲۳ افزایش انتشار آلاینده‌ها از ۰.۵ درصد تا ۱.۵ درصد است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار سایر رسانه ها