کد مطلب: 26668
  تاریخ انتشار:  1402/07/26 - 14:50


لزوم نگهداشت و حمایت مستمر از پروژه‌های محیط زیستی در کلانشهرها

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد: هر آنچه در کلانشهرها در حوزه محیط زیست اتفاق می‌افتد، نیازمند نگهداشت و نگاه ویژه به پایش مستمر از آن پروژه است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد: هر آنچه در کلانشهرها در حوزه محیط زیست اتفاق می‌افتد، نیازمند نگهداشت و نگاه ویژه به پایش مستمر از آن پروژه است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حلیا سادات حسینی در یازدهمین نشست کمیته محیط زیست و توسعه پایدار کلانشهرهای تهران که به میزبانی شهرداری مشهد برگزار شد گفت: توسعه پایدار نگاه ویژه‌ای به انجام مطالعات محیط زیستی و بررسی گزارش‌های توجیهی در کلیه پروژه‌های مدیریت شهری دارد. از این رو باید به سمتی پیش رویم که از تکرار تجارب و دوباره کاری و هزینه‌های مجدد در انجام پروژه‌ها جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری دو تصفیه خانه محلی (لوکال) در شهر تهران خاطرنشان کرد: در بحث مدیریت پایدار منابع آبی در شهر تهران، بهره‌برداری از این دو تصفیه‌خانه اتفاق بزرگ و خوبی بود. به دنبال توسعه این موضوع با مطالعات آب خام فضای سبز در دیگر نقاط هستیم.

حسینی به احصاء و مکان‌یابی تصفیه‌خانه‌های لوکال که در  دستور کار قرار گرفته است اشاره و اظهارکرد: بی‌شک این پروژه‌ها می‌تواند کمک اساسی به تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و آبخوان شهر تهران  بکند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همچنین با اشاره به  تدوین اساسنامه عوارض آلایندگی صنایع و مشاغل  در شهر تهران برای اولین بار، گفت: به همت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران و با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، این دستور العمل به کلیه مناطق  ابلاغ گردید و پیرو آن نقشه راههایی برای آنها تعیین شد که در آن  هر منطقه موظف به شناسایی و کنترل منابع آلاینده می باشد.

به گفته وی انتظار داریم  با خروجی کار در پایان سال بتوانیم قدم مثبتی در بحث عوارض آلایندگی شهر تهران برداشته باشیم.

حسینی همچنین با بیان موضوع مدیریت یکپارچه محیط زیست گفت: بایستی تعاملاتی مثبت بین ادارات محیط زیست‌ شهرداری‌های کلانشهرها و ادارات محیط زیست شهرستان‌ها به وجود  آید چراکه حفاظت و صیانت از محیط زیست شهرمان به‌تنهایی امکان پذیر نیست و با مشارکت و همفکری می‌توان پروژه‌های محیط زیستی را به نقطه پایانی و نهایی برسانیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، حسینی در پایان به موضوع استفاده از اینترنت اشیاء و فناوری‌های نوین در زمینه نگهداشت، پایش و بهره‌برداری هوشمندانه در کلانشهرها اشاره کرد و گفت: فضای این موضوعات و پروژه‌ها در کلانشهرها فضای جدیدی است و امیدوارم بتوانیم با سایر کلانشهرها تجربیاتمان را به اشتراک بگذاریم تا ضمن بهرمندی از تجارب موفق، بهره‌برداری هوشمندانه و نگهداشت سرمایه‌های محیط زیستی را به‌صورت مستمر و با کیفیت مطلوب مدیریت کنیم.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری